Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lilleman
usch vilken skit ni får säger som scania ibland är det bra att bo i skåne.var ute och drog en repa med bågen i går kväll hoppas kunna göra det lite till :D :D mvh/roger
Användarvisningsbild
av GT-mannen
Scania skrev:...ibland är det skönt att bo i skåne...här nere är vintrarna kortare och oftast mildare...(men slaskiga!)
Det finns dock en del undantag. Värst var det nog vintern 80/81 (har jag för mig) när det kom så mycket snö så att snödrivorna var tillräckligt höga för att man skulle kunna åka pulka från hustaken. :shock: På många ställen gick det inte att ploga utan man fick köra med snöslunga modell större för att få bort den vita skiten.

/Håkan
av Addekarlsson
http://www.adde.dk/forum/061020.jpg

Så såg det ut på vägen till jobbet nu på morgonen. Kortet taget omkring 06.20, och jag ahde precis mött plogbilen. Nu är det lite svårt att se, men det är 15 cm snö ungefär.

Det var liiiiiiiiiiiiite spännande att köra oplogat med mina 205/55 R16 dubbdäck... Speciellt när det snöade så pass så jag fick åka på dimljus, inte halv- eller helljus... Tog ca 30 minuter att köra dryga 2 mil.

Hatar detta vita helvete.......... *deprimerar mig med en kopp kaffe*

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av frilins
Sorry boys... 8)
15 plusgrader och fönstret öppet varje natt fortfarande.

Ledsen, kunde inte låta bli...
Hälsningar
"Kaxig skåning"...
Användarvisningsbild
av G-kraft
Tur att man bor nere i Malmö.....usch, snö....har ingen längtan efter det...hoppas det blir tidigt vår nästa år....

än så länge har vi +15 och rätt oki väder..ibland soligt och ibland mulligt,regn....

förra året lade jag på vinterdäcken under november månad....då kom snön....
Användarvisningsbild
av volvo4ever
Här uppe i norr är man van det mesta.....
Kan någon se att det är en S60 med sommardäck på bilden?

Bild
Användarvisningsbild
av frilins
Det ser ju väldigt vackert ut med nysnön men jag måste nog säga att jag inte avundas er...
Användarvisningsbild
av A80TD
Inget man längtar till. Får väl se hur länge vi slipper det där här uppe. Här är det bara mörkt och svinkallt :(
Vinterdäcken åkte iaf på i fredags.
av matzen10
Ja det är verkligen tvehågset med den fina snön vs. tanken på att det kommer vara kallt/slaskigt/mörkt i 4-5 månader framåt.. Det dröjer nog inte förrens det trillar ner lite vitt i Örebro med. Så nu åker vintersulorna på!

M V H
---> Matz
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Fick gjort en invändig modd.. Färgmatcha[…]

Satt ditt voltmätaren och USB uttaget ig&arin[…]

V70 2.4 -07 B5244S får meddelande om att hal[…]