Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

bensinskalle skrev:Kan väl passa på när det ändå är diskussion om öppet filter:

Har en v70 2.4T. Gör öppet filter att det blir roligare ljud? Polarens 850 kvittrar fint genom filtret och de låter riktigt bra ;)

Sedan, finns det något bra filter som någon kan rekommendera som fungerar bra för motorn och som kanske klarar sig utan den ökända luftfilteroljan...?
Pratade med en kompis nyss o han tyckte man skulle köpa ett K&N filter istället som passar i orginalburken, bättre luftflöde, slipper olja in om ja förstod rätt, dock inte heller det "goa" ljudet heller, men det kan man ju få med en bra dump om man vill :)
Har kört med öppet K&N filter direkt på LMM på min v70 2,5t-99 utan minsta problem. Rengjorde filter och olja in med tillhörande medel flera ggr.
Man måste se till att filter/lmm siffer fast så det inte ligger löst då går lmm ganska fort sönder......
Öppet filter ger ett betydligt roligare insugsljud och "dumpar" när man släpper gasen. Men jag lessna på ljudet och kör numera med insatts filter. :roll:
Nexus skrev:Har kört med öppet K&N filter direkt på LMM på min v70 2,5t-99 utan minsta problem. Rengjorde filter och olja in med tillhörande medel flera ggr.
Man måste se till att filter/lmm siffer fast så det inte ligger löst då går lmm ganska fort sönder......
Öppet filter ger ett betydligt roligare insugsljud och "dumpar" när man släpper gasen. Men jag lessna på ljudet och kör numera med insatts filter. :roll:
Vadå lessnade? De är ju najs :lol:

Kanske skulle köra på något sådant då....
Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]