Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av apersson850
Så, ungefär tre veckor efter det att skivorna kom har Volvo och Navteq lyckats skaka fram en kod som bilen gillar också. Så nu är uppdateringen på väg in.
Ska forska i det där med riktning för punkter i en GPX-fil. Har inte koll på hur det taggas.
Så, nu har jag hunnit kolla. En waypoint i GPX 1.1 är en singulär punkt. Den har ingen tag som beskriver någon riktning. Man kan skapa egna extensions, men eftersom de förstås inte stöds av bilen är vi inte hjälpta av det.
av MatsB
xins skrev:I sensus 2.0 gick det att växla till fullskärm i navigatorn med nav knappen i sensus 3.0 så fungerar inte det längre, är det någon som vet något annat sätt? Ja förutom att gå in 4 nivåer i menyn så klart, högst olämpligt under körning :-).
Du kan programmer FAV-knappen så att den ändrar Fullskärmsläget fram och tillbaka
Användarvisningsbild
av apersson850
Hmm, jag hade fått uppfattningen att kartuppdateringen även kunde innehålla en uppdatering av själva navigatorns mjukvara. Men den ligger kvar på version 993 och det går fortfarande inte att importera egna POI som det ska gå. De har en med nyare mjukvara i hallen hos handlaren - jag ska gå och kolla om det fungerar på den, och i så fall blir det till att reklamera igen. Misstänker att jag inte fick någonting alls uppdaterat när jag gjorde service för ett tag sedan...
av Steff 99
Mjukvaran fick jag vid uppgradering till 3.0' den uppdatering som fanns på kart dvd:n supportade inte ens POI så att det gick att lägga in.
Användarvisningsbild
av apersson850
Ja, Sensus 3.0 har jag ju också fått, men navigatorn är uppenbarligen separat, för den påverkades inte av det.
av Steff 99
apersson850 skrev:Ja, Sensus 3.0 har jag ju också fått, men navigatorn är uppenbarligen separat, för den påverkades inte av det.
Efter uppgraderingen har jag nyamenyval även naven..så du har inte fått hela uppdateringen...!
Användarvisningsbild
av apersson850
Jo, de uppdateringarna har jag fått, men det måste rimligtvis ligga i fler nivåer här. För navigatormjukvaran ligger fortfarande som 993, och inte kan jag exempelvis få in ikoner till egna POI heller. Här är ett exempel på en engelsman som ser även bifogade ikoner när han ska importera POI. Det fungerar inte på min.
Bild
av moffe
Konstigt... den sa efter andra skivan att updateringen av kartan är klar.
Starta om navigationen med enter eller pilen.
Gjorde det... stängde av bilen. Startade upp den satt in tredje skivan så början den och fortsätta att installera.
Vet ej vad den installerar sen. Så man skall nog köra alla, kan vara att kartan ligger på de två första och programvaran på de nästa.
Senast redigerad av 1 moffe, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 29

Däremot så har jag ett par andra felk[…]

Menar du att när du losar klippset få[…]

Relä luftpump 850

Hej. Nu har jag sökt på de flesta st&au[…]

Okej, Jag testade en orginal bosch lmm från […]