NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ajajaja
Hej,

Har upplevt att värmen är dålig i min V50. T.ex i söndags när jag körde hem från sommarstället ca 75 mil började det framåt kvällen när det var ca 13-14 grader ute bli kallt i kupén. Hade ac´n på ca 20 grader men upplevde inte att det var så varmt, och när jag drar upp den märker jag ingen skillnad, inte ens när drar upp den till 29-30c, det är fortfarande bara pissljummet i bilen.... :-(O)

Lämnade imorse in den på Bilia som ringer upp mig efter någon timme efter nån timme. Då har de mätt upp värmen och den är rätt och riktig, inga felkoder eller liknande.

Så till min fråga, hur fan ska jag påvisa detta då när felet uppenbarligen är intermittent? Hade man hittat problemet så hade ju detta gått på garantin men nu får jag väl betala för felsökning varje gång man lämnar in bilen tills man lyckas pricka in felet...?

Tips, nån?
Användarvisningsbild
av StringerBell
Märkligt. Min enda spontana reaktion är att aktiv värme kanske inte är bästa tiden att kontrollera på sommaren. Kanske finns det någon "spärr" mot riktigt het luft när det inte är vintertemperaturer utanför bilen? Kanske 13-14 grader ligger på någon gräns som lurar bilens elektronik? Gissar bara. Har inte hört talas om detta.

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]

Hallå! Jag har conti 225/45/17 på min[…]

Lösningen finns hos Temu för 144:-