NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Har en V50D5 MY07 (uttagen -96). Nu har det hänt flera gånger senaste tiden, ibland fäller inte höger backspegel ut sig, den vänstra fäller alltid ut sig som den ska. Minns inte om detta även gäller infällningen (det är inte jag som råkat ut för det). Vi ska såklart åka till Bilia och hoppas att felet är kvar när vi kommer dit. En gång drog vi ut och satte tillbaka säkringen som dessa är kopplade till, och direkt efter funkade höger backspegel, kanske en slump, kanske inte. Iaf, det är inte så kul att behöva gymnastisera ner i golvbrunnen varje gång den strejkar (f ö, skäms volvo för att ha så s*k*i*t-svåråtkomliga säkringar, långt ifrån alla som faktiskt klarar det :-(O)).
Iaf, någon som vet vad felet kan bero på? Bilen har f ö paket summum och BLIS (och lite annat), och BLIS sitter ju under backspegeln, så därför nämner jag det ifall det kan vara input för någon.

Mvh.
Okalettos skrev:Hej!

Har en V50D5 MY07 (uttagen -96). Nu har det hänt flera gånger senaste tiden, ibland fäller inte höger backspegel ut sig, den vänstra fäller alltid ut sig som den ska. Minns inte om detta även gäller infällningen (det är inte jag som råkat ut för det). Vi ska såklart åka till Bilia och hoppas att felet är kvar när vi kommer dit. En gång drog vi ut och satte tillbaka säkringen som dessa är kopplade till, och direkt efter funkade höger backspegel, kanske en slump, kanske inte. Iaf, det är inte så kul att behöva gymnastisera ner i golvbrunnen varje gång den strejkar (f ö, skäms volvo för att ha så s*k*i*t-svåråtkomliga säkringar, långt ifrån alla som faktiskt klarar det :-(O)).
Iaf, någon som vet vad felet kan bero på? Bilen har f ö paket summum och BLIS (och lite annat), och BLIS sitter ju under backspegeln, så därför nämner jag det ifall det kan vara input för någon.

Mvh.
Uttagen 1996? :shock:

Du har inte märkt att den strejkar vid ett visst väderläge, t.ex. regn? Kan du justera spegelglaset och fungerar BLIS? Kan ju vara ett kontaktfel. Hör du motorn till spegel gå igång, även när den strejkar?
CrossFireX skrev:

Du har inte märkt att den strejkar vid ett visst väderläge, t.ex. regn? Kan du justera spegelglaset och fungerar BLIS? Kan ju vara ett kontaktfel. Hör du motorn till spegel gå igång, även när den strejkar?
9 och 0 sitter ganska nära varann... ;)
grillchips skrev:
CrossFireX skrev:

9 och 0 sitter ganska nära varann... ;)
Japp, misstänkte de om man använder siffrorna där uppe, vilket jag aldrig gör ;)
Hej! Jajamän, uttagen 2006 ska det vara :D, fast med tanke på backspegeln så känns egentligen 1996 faktiskt mer riktigt :-DD.
Väder (fukt/regn) verkar inte spela någon roll. Angående BLIS och själva spegelglaset så har vi "inte hunnit" undersöka det, oftast ska man ju iväg direkt när man kör ut ur garaget, men vi får försöka hålla kolla på de två sakerna nästa gång det strejkar.
Angående elmotorn som ska fälla ut, så hörs det som den gör ett försök, men backspegeln rör sig inte ur fläcken, inte ens en liten ryckning... däremot, om man "puttar" lite på den i omgångar (medans man håller nere "de två knapparna" på insidan förardörren) så kan man lyckas hjälpa den ut. Men kör man själv så måste man ha långa armar för att lyckas med den fuskisen :wink:.

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]