Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av marinarn
Har en 460 -95 (Motor B20F) Både torkarna och spolarmotorn dog samtidigt.
Säkring nr6 som enligt gruppschemat tillhör torkare och spolare är bytt (var trasig). Har mätt på säkring och det är ok. Tyvärr gav det inget resultat gällande spolarmotor/Torkarna.
Är det något relä som förser både torkarmotorn och spolarmotorn med ström? Har tittat i reläboxen (i motorrummet) men det framgår inte vilket relä som går till vad.
Kan det vara något annat?
Användarvisningsbild
av Kompe
Har du kollat jordpunkterna?
av marinarn
Ok alla kunniga Volvofreaks.
Var förbi på Bilbolaget (Umeå) idag och frågade efter relät (torkarmotor/spolarmotor).
Svaret blev -Det ska stå ett K på det,,men det har slutat att tillverkas och jag vet inte vilket av reläna det är.

Åkte efter det tråkiga beskedet till Autoparts (Umeå), butikskillen hittade ett brott i en lödbana på ett relä. Tyvärr fanns inte den typen av relän i butiken, men av den vanligaste sorten som jag tror det är ca 4 stycken av i volvo460, köpte jag ett extra.

Butikskillen sa -Det lär inte vara den typen av relä som är trasigt, det där är ju ett vanligt standardrelä. Och enligt Bilbolaget så tillverkades väl inte torkarrelät?

Men efter att jag lött i det med trasig lödbana så fungerar lamp/dörrsummern. Och efter att ett helt vanligt standard relä bytts ut så fungerar torkarna. Slår nästan vad om att spolarmotorn ligger på ett utav de andra standardreläna. Dvs ett utav de relän som inte tillverkas längre (enl Volvo/Bilbolaget).

Tips: Lyssnar man mkt på radio är […]

Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är[…]

Min V50 med 17" hjul ska ha 205/50-däck […]

Bränsletryck B230fb.

Det brukar vara c:a 2,5 kg på tomgång […]