- lör 23 jun 2012, 21:47
#656512
Sen verkar det vara betydligt mer problem med PSA motorn jämfört med volvos egna D5 i olika versioner. Sen om det beror på konstruktionen eller dom som monterar vet jag inte...
mati skrev:Det jag menar är att 1.6D inte passar i en bil som V70 men betydligt bättre i V50 och mykcet hk är inte premium utan hur hela drivlinan är och 1.6D passar inte V70.jpennerb skrev:Köp er en volvo som har en motor utvecklat av volvo så kanske ni blir nöjdare. Att åka v70 med 1.6D är inte premium!Ojdå, då har jag väl missat nånting i det finstilta när jag köpte bilen. Det var nog stycket där det stod att man vid köp av en bil med denna motor INTE får någon premiumbil och att man får räkna med en massa andra fel som inte är motorrelaterade. :evil:
Jag vet att somliga anser att en bil måste ha en massa hästar under huven och att en stor motor är lika med en bra bil. Men jag ställer bara ett fåtal enkla krav som min bil måste uppfylla: Det ska vara en stor kombi som tar mig så billigt som möjligt från och till jobbet (9 mil tor), den ska gå tyst, och den ska hålla ihop. Jag skiter fullständigt i premiumsnacket. Jag tar vilken bil som helst så länge den uppfyller mina enkla krav.
Förresten, jag har jobbat några år på Volvos motorfabrik. Ibland undrade jag verkligen hur de överhuvudtaget klarade av att bygga fungerande motorer. Jag vet iofs inte hur det ser ut hos andra motortillverkare, kanske likadant (?), men för mig var det alltid givet att jag aldrig skulle köpa en motor som kommer från denna fabrik. PSA-motorn fungerar faktiskt utmärkt i min V50 -08. Det är först efter att Volvo har modifierat den för DRIVe-bilarna då den började krångla.
Sen verkar det vara betydligt mer problem med PSA motorn jämfört med volvos egna D5 i olika versioner. Sen om det beror på konstruktionen eller dom som monterar vet jag inte...
Volvo V70 2.5FT Aut MY09, Autotech 298hk/470Nm på E85 "Gummisnodden"