Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av vbubbis
urch va man ångrar att man sålde 945an när men ser denna men ändå man kommer aldrig i samma klass som denna :D ostädad städar du varje dag i bilen eller :P
av Fartdåre
White skrev:Haha!
Jo, ni har rätt! Egentligen inte ostädat i den bemärkelsen, men när den är nystädad ska ju varken skoavtryck på mattan eller damm i
baksätet synas! :wink:

Men tack för att ni verkar tycka den är fin ändå! :D
Har massa damm på instrumentbrädan i min bil. Räknar du skrotvärde på en sån bil då..? :lol: :lol:

Du HAR en skitfin bil. Önskar att jag kunde hålla min så. Hinner inte med längre... :(
Användarvisningsbild
av Lucif3r
vbubbis skrev:urch va man ångrar att man sålde 945an när men ser denna men ändå man kommer aldrig i samma klass som denna
Kan bara hålla med :lol: . Fast min var rätt fin iaf, nylackad och så. :oops:

Någonting som är rätt snyggt är att blankpolera ABS enheten, volvo på ventilkåpan, och BTR'en (dock har du ju en blå så det kanske blir lite för drygt).
Du som har elfläkt borde även polera upp urm... vad heter det nu... urm... "hjulet som remfläkten är monterad på på äldre modeller" (total hjärnsläpp nu :oops: )

Skulle passa bra tillsammans med fjäderbensstaget. På tal om det, skrubba bort det där klistermärket på staget :)

Och en sista sak, hitta på något mer diskret än buntband på tryckrören :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Kompe
Tjusigt som få! :shock: Kom å tänka på en sak dock, e de inte lite trångt å komma åt för t.ex byta tändstift när fjäderbensstaget och allt annat (som alla extra kablar) sitter i vägen? :roll: :wink:
Användarvisningsbild
av White
vbubbis skrev:urch va man ångrar att man sålde 945an när men ser denna men ändå man kommer aldrig i samma klass som denna :D ostädad städar du varje dag i bilen eller :P
Tack! :D

Nej, jag städar verkligen inte så ofta! Men jag använder ju inte bilen så flitigt heller! :wink:

Fartdåre skrev: Har massa damm på instrumentbrädan i min bil. Räknar du skrotvärde på en sån bil då..? :lol: :lol:

Du HAR en skitfin bil. Önskar att jag kunde hålla min så. Hinner inte med längre... :(
Hehe! Nej då! :P
Min bruksbil är ganska dammig den med, är inte så pedant med andra saker utom finbilen faktiskt. :wink:

Lucif3r skrev:
vbubbis skrev:urch va man ångrar att man sålde 945an när men ser denna men ändå man kommer aldrig i samma klass som denna
Kan bara hålla med :lol: . Fast min var rätt fin iaf, nylackad och så. :oops:

Någonting som är rätt snyggt är att blankpolera ABS enheten, volvo på ventilkåpan, och BTR'en (dock har du ju en blå så det kanske blir lite för drygt).
Du som har elfläkt borde även polera upp urm... vad heter det nu... urm... "hjulet som remfläkten är monterad på på äldre modeller" (total hjärnsläpp nu :oops: )

Skulle passa bra tillsammans med fjäderbensstaget. På tal om det, skrubba bort det där klistermärket på staget :)

Och en sista sak, hitta på något mer diskret än buntband på tryckrören :mrgreen:
Problemet man får om man polerar bort anodiseringen på aluminium är tyvärr att det blir både repkänsligt och ärgar ganska fort.

Remskivan har jag funderat lite på att lacka i silverfärg faktiskt! Tycker inte en massa högglanspolerat passar in i den annars
diskreta stilen i övrigt.

Nej! Dekalen stannar på staget då det är en liten "deal" med företaget som jag handlat av i över tjugo år! 8)

Kommer faktiskt inte på något diskretare än vita buntband på vita tryckrör för tillfället... Sitter ju buntband även original där!

Kompe skrev:Tjusigt som få! :shock: Kom å tänka på en sak dock, e de inte lite trångt å komma åt för t.ex byta tändstift när fjäderbensstaget och allt annat (som alla extra kablar) sitter i vägen? :roll: :wink:
Tack! :D

Nej, faktiskt inte!
Sitter ju inte mer än staget "i vägen" som inte sitter även original! Extra kablarna löper ju längs skärm och torped! :wink:
Användarvisningsbild
av White
Asså, jag vet inte om det är jag som inbillar mig...
Men jag uppskattar ju att det är ungefär 175HK i denna bilen med setupen som den är nu, men den går f#n så mycket bättre än
våran firmabil som är en V70 GLT 170HK!? Tycker att 5HK borde inte göra så mycket... :roll:

En reflektion bara...
Användarvisningsbild
av White
Fartdåre skrev:Du har ju turbo. Mkt mer vrid.
I och för sig är det så!
Sedan sitter ju "slöa" original T-kamen i med, så effekten kommer ju på väldigt låga varv och upplevs kanske som mer än den är pga
det... Men det funkar kanon tillsammans med automatlådan i alla fall! :D
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 291

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]