Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Uninium
Billigt och bra alternativ om man inte kan själv eller vill lägga ut en massa pengar på att lämna in den för solfilmsmontering.

Är det nått som är fult så är det dom som tonar själv,men inte gör det bra.Massa bubblor,skarvar..
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag har haft det på två bilar och det har väl levt upp till förväntningarna, det är ju relativt billigt och man får vad man betalar för.

Fördelarna är pris och enkelhet, samt oömheten.

Nackdelarna är att det kan bli imma bakom dom och efter några år blir det damm bakom dom. Om man inte lyckats 100% med monteringen kan de dessutom knirra lite. De är lite mörka att se ut igenom också man jämför med film.

/Martin
av grålle1
Passformen är ju totalt avgörande för hur resultatet blir. Hade på en gammal bil en gång och ena bakrutan satt som en smäck medans andra satt "obra" med resultatet imma, konstiga reflexer och skrammel. Att man sen dessutom inte kan "veva ner" rutorna, att de är kolmörka att se genom på kvällen samt det fula bruna ljuset som blir i kupén får mig att rösta definitivt nej på en V60. Visst blir det billigare är att lämna in för filmning, men priset kanske inte var V60's största försäljningsargument :wink: .
av mattish
För imman skulle måste man ju kunna behandla rutorna och skivorna med något (konc. diskmedel tar man på glas som man inte vill ska imma igen)
För dammets skull måste det fungera med sköljmedel eller liknande så att skivorna bli antistatiska.
Användarvisningsbild
av PalmE
Har haft solarplexius på en S40 en gång, jag var inte nöjd med dom! Bakrutan hängde ner när det blev varmt i bilen, bakrutorna gick inte köra ner och dom vassa kanterna på plexiglaset gjorde sönder taket i inredningen! Jag lovar att du blir nöjdare med riktig solfilm även om det kostar lite mer.
Kopplingspedal knarrar

Ja, smörjt lite upptill vid pedalen gjorde ja[…]

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]