Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Qualia
Det ska vara vaxfri innan den läggs på.. Sen behöver man inte vaxa sin bil något mer..
Väldigt lätt sköt, och väödigt lätt lägga på . :).
Mina vänner vart förvånad att det funkade så bra.... men det så blev.. den flaska kan jag använda länge ..
av semmelman
Qualia skrev:jag köpte min där
http://www.shinearama.co.uk köper även mina meguiars produkter där, bättre pris än hemma i Sverige..
Skulle beställa, lite ovan med sånt från utlandet, de vill ha "Voucher code", vad är det för nåt? Fastnade där, vet inte hur fortsätta beställningen?

Har det mattats av förresten, glänser å funkar lika bra fortfarande?
av Hemgårn
Kör med turtlewax. Funkar bra. Alla turtlewax-produkter är bra. Finns på Statoil, OK/Q8, etc.
Användarvisningsbild
av fisse
Hemgårn skrev:Kör med turtlewax. Funkar bra. Alla turtlewax-produkter är bra. Finns på Statoil, OK/Q8, etc.
Turtle har en vettig produkt i sitt sortiment och det är deras avfettningsmedel, resten kan dom stoppa där solen inte skiner! Kanske duger till hemmapulare och amatörer men det är väl det enda.
av kamilenski
Jaha? Och hemmapulare är värdelösa? Därför tillverkas turtle... ?
Användarvisningsbild
av fisse
kamilenski skrev:Jaha? Och hemmapulare är värdelösa? Därför tillverkas turtle... ?
Nej verkligen inte! Jag är själv hemmapulare och var tidigare även amatör inom bilvård. Jag blev väldigt besviken på Turtle och fick aldrig till ett bra resultat. Kan ju ha berott på mig och min okunskap, men efter många års testande och läsande så vet jag så mycket mer och är mer än nöjd med mina nuvarande bilvårdsprodukter, o visst någonstans måste man ju börja! och då är väl Turtle inkörsporten. Inget illa menat....
Tips få ut ABS givaren fram

Va nog inte fel på givaren ... visar fortfar[…]

Byta tändningslås

Gammal tråd men undrar om det finns nå[…]

V70 2009 DSTC problem!

Förklaring av problem: I helgen lånade […]

Kan man se genomsnittlig el-förbrukning i bil[…]