Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
Då min kompis som hjälpte mig med demonteringen av bilen åkte hem, har jag problem med en del.
Vart ska denna sitta?

Bild
Användarvisningsbild
av hollan
den skall sitta innanför innerskärmen fram mot fronten och ligga ann mot subframen
av kamilenski
Svårt att fatta :)

Ska den monteras från motorutrymmet eller uteifrån?
Placering vertikalt eller mer stående?
Användarvisningsbild
av hollan
släpp innerskärmen in mot motorn hf förmodar jag eftersom du har pillat med kompressorn så skall den sitta vågrätt längst fram mot subframens början
av kamilenski
hollan skrev:släpp innerskärmen in mot motorn hf förmodar jag eftersom du har pillat med kompressorn så skall den sitta vågrätt längst fram mot subframens början
OK! Nu hänger jag med. TACK!
Användarvisningsbild
av bensinskalle
llesrof skrev:Vad är en subframen för något?
Det är ramen som sitter under motor och framvagn som motor och upphängning är monterad i.

Subframen är sedan ansluten till karossen via gummibussningar. Med detta paket blir det mindre vibrationer i karossen, och det är enkelt att montera i fabriken då de lyfter upp hela skiten underifrån, med allt på ramen, och bara bultar fast.
av llesrof
bensinskalle skrev:
llesrof skrev:Vad är en subframen för något?
Det är ramen som sitter under motor och framvagn som motor och upphängning är monterad i.

Subframen är sedan ansluten till karossen via gummibussningar. Med detta paket blir det mindre vibrationer i karossen, och det är enkelt att montera i fabriken då de lyfter upp hela skiten underifrån, med allt på ramen, och bara bultar fast.
Aha... hjälpramen. Varför skriver ni inte det? :mrgreen:
av llesrof
bensinskalle skrev:Det heter inte hjälpram, det heter subframe :mrgreen: :mrgreen:
Ja, på engelska ja :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]

Backlampa

På min gamla bil så slår man upp[…]

Brånsle trycks problem

Har problem med min V70 -07 2,4D/D5244T5 Bilen do[…]