Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tjenare
Jag köpte skivor och belägg på biltema i November (jag köpte "sportskivor" i en sats då deras vanliga var slut), nu så har det börjar skaka och slå i ratten när jag bromsar, hur är era erfarenheter av deras bromsskivor?,
Hade Biltemas skivor runt om på 940in jag hade tidigare. Med originalbelägg. Funkade klockrent dock blev skivorna fram skeva, vilket jag läste även kan hända med originalskivor. Va väl lite väl fascinerad över hur bra bromsarna tog och nitade lite hårt så dom slog sig. Fick nya och sen funkade det klockrent.

Har Biltemas skivor bak på S60in och det funkar oxå. Även där tillsammans med Volvos belägg. Köp och var glad! Men spara kvittot, även om du handlar på Volvo ;)
hellre biltema än brembo säger jag bara....4 nya skivor på systers A4-04 från biltema fungerar utmärkt.
Sen skriker inte skivor mera för man sprutar på de avfettning! Man rengör ju alltid nya skivor med avfettning innan montering.....

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]

Backlampa

På min gamla bil så slår man upp[…]

Brånsle trycks problem

Har problem med min V70 -07 2,4D/D5244T5 Bilen do[…]