- ons 20 jun 2012, 18:28
Kan hända det ligger en liknande tråd på fler ställen. :( Radera tack!
Min 4 åriga STIGA REM 50, 150 cc har fått kuku. Eller är det jag som fått det?
Den är iaf etanol 85 driven. För en mån sen gick den inte att starta då jag lämnade den fylld med bränslet under hela vintern. Fick rengöra förgasaren. I samband med detta "gick" tätningen mellan förgasare och cyl sönder. Tillverkade en i flytande tätning. Sen gick den ganska ok tills igår.
(Köpte ny E85) tror jag!
Den går att starta men utvecklar ibland en del rök. Och i samband med detta går ner i varv (2-5 varv/min?) och tappar ork. Ibland vill slockna...
Jag bytte tändstift. Hjälper inte. Det verkar funka ok med att starta den. Sen efter 2-5 min tappar den ork...
Nu har jag fått kuku :(
Har delat förgasaren minst 10 ggr. Det börjar gå överstyr.
HJÄLP!
Edit. Vad har E85 för färg?
Edit 2. Lyckades lägga upp den
Min 4 åriga STIGA REM 50, 150 cc har fått kuku. Eller är det jag som fått det?
Den är iaf etanol 85 driven. För en mån sen gick den inte att starta då jag lämnade den fylld med bränslet under hela vintern. Fick rengöra förgasaren. I samband med detta "gick" tätningen mellan förgasare och cyl sönder. Tillverkade en i flytande tätning. Sen gick den ganska ok tills igår.
(Köpte ny E85) tror jag!
Den går att starta men utvecklar ibland en del rök. Och i samband med detta går ner i varv (2-5 varv/min?) och tappar ork. Ibland vill slockna...
Jag bytte tändstift. Hjälper inte. Det verkar funka ok med att starta den. Sen efter 2-5 min tappar den ork...
Nu har jag fått kuku :(
Har delat förgasaren minst 10 ggr. Det börjar gå överstyr.
HJÄLP!
Edit. Vad har E85 för färg?
Edit 2. Lyckades lägga upp den
Sjöbo Skåne
Volvo V70N 2.4D -07 -163hk, aut nu 200hk. Geartronic 6VX, 0.74 blandat.
Peugeot 407SW-06. 2.0l Hdi 136hk man. Drar 0.61 blandat.
Volvo V70N 2.4D -07 -163hk, aut nu 200hk. Geartronic 6VX, 0.74 blandat.
Peugeot 407SW-06. 2.0l Hdi 136hk man. Drar 0.61 blandat.