Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har totalt 4 fel på bilen, 2 av dem har jag inte lagt ut på tråden än vilket jag tänkte göra nu efter all god respons jag har fått av dem mer kunniga här på forumet.

1. När jag ska låsa upp bilen via fjärren ploppar alla dörrar upp förutom förardörren. Så jag får öppna upp den antingen med en vanlig hederlig nyckel eller gå in i bilen genom en annan dörr och öppna upp med dörrhantaget inifrån.
Klädde av dörren idag och undersökte om det var nåt som tog emot eller så men kunde inte hitta nåt.
Va kan det vara någon? eventuellt vad det kan kosta att fixa detta problem typ hos mekonomen?

2. Fönsterhiss passagerar sida fram. För ett år sedan brakade det rejält och lät som f*n när jag tryckte på knappen för att få ner fönsterhissen. Som tur fick jag hjälp av en bekant till mig som är lite mer erfaren när det gäller att mecka med bilar. Vi klädde av denna dörr och kunde konstatera att en blå bricka ramlat av och dem här armarna (vet ej vad dem kallas för) som håller upp fönstret hade deformerats kraftigt. Bankade och böjde på nåt vis tillbaka dem i ursprungsläget och det har gått att få ner fönstret som vanligt tills nu.
Någon som vet prisbilden på ett ungefär att få detta utbytt, för det är väl inte lönt att renovera på samma sätt igen ?
greeeken skrev:1 ) Antagligen låskiskan som är trasig. Kostar väll ca 2500 eller nått ny på volvo.
2) VAd exakt händer när du ska ta ner rutan? Låter det nått??
Ja det låter så det sticker i hjärtat på mig :( rutan kämpar förgäves att åka ner men inget händer.
Smörj låset/låsmotorn och köp den dåliga elhissen på skroten (ev låsmotor med) mindre än halva priset!
oldtimersmc skrev:Smörj låset/låsmotorn och köp den dåliga elhissen på skroten (ev låsmotor med) mindre än halva priset!
-menar du hålet där man kör in nyckeln på dörren, ser dock lite rostigt ut där.
-var på dörren ligger låsmotorn, ska man följa från den ploppen (den som ploppar upp när dörren är upplåst) och ner eller?
oldtimersmc skrev:Smörj låset/låsmotorn och köp den dåliga elhissen på skroten (ev låsmotor med) mindre än halva priset!
Tror du det kan vara låsmotorn när tre av fyra dörrar låses upp, borde det inte vara problem med att låsa upp alla dörrarna då?

Fönsterhissen kostar 3100 att köpa ny, plockade själv av en från skroten som jag fick förr 200 kr :D
Tänkte överlåta till mekonomen för att få monterat den, dem tar 1600kr för jobbet. Någon som känner till billigare ställen runt Malmö regionen?

Du kan sticka in en mejsel under platkåpan o[…]

I fredags, vid lunchtid, tittade jag på m&au[…]

Appen är makalöst buggig. Ofta en d&o[…]

flexifuel som nästan dör

nej spolarna ej bytta. har redan stiften så[…]