Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dhanjel
Vet inte om det var rätt forum-del, men men..

Jag har en V70 2.0F -08 där framsätet har spruckit. Antagligen har man suttit med något vasst i backfickan eller dylikt.
Vad/hur gör man åt det och vad kan det kosta?

Bild
av Lövet
Det där är ett standardfel på T-tec klädseln. Den spricker helt enkelt. Vissa har fått det åtgärdat på goodwill även efter garantitiden gått ut.

Det man får göra är att byta klädseln.
Användarvisningsbild
av roadside
Ring volvoverkstan och hör med dom, jag fick mina framsitsar (klädseln) utbytta gratis med fri lånebil, det är en uppdaterad modell som dom sätter dit, med sömmarna högre upp på sidorna.
Min bil en -09. Om jag inte minns fel så har dom goodwill i fyra år på det här felet.
Användarvisningsbild
av apersson850
Är det en sån förlängd garanti är det Volvo Göteborg som betalar kalaset, så då har verkstäderna inget emot att vara generösa. Det får ju jobb och betalt - precis vad de lever på.
av jpennerb
Alla som jag vet som har en v70 med T-tec har sitsen spruckit på, riktigt dåligt så självklart skall det åtgärdas på goodwill
Användarvisningsbild
av Schyll
Morsning. Ursäkta om jag bryter mig in i tråden såhär.
Men mitt säte har också spruckit.
Har en V70 2,4D 08
Är det så kallad T-tec klädsel i den med?
av EFI93
Fick mitt säte bytt på konsumentgarantin 3 år hur de gjör nu efter 4 vet jag ej?

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]