Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ska montera två st Hella Comet 200 (ej xenon) på en V70 2006a.

"Räcker" detta tror ni? Är ju inte direkt 3 st stora BIG Knick som ska monteras. Och i sådana.hur långt in ska dom dras? Bara förbi ytterhöljet eller även in genom nästa "plåt", dvs den plåt som jag misstänker sitter där
innan krockbalken kommer.

Vad tror ni? Använder reg-plåt hållare köpt på Jula, självgängande skruv i alla hål som är befintliga i hållaren. Kan räcka för att bära upp tyngden?
Senast redigerad av 1 ed, redigerad totalt 0 gånger.
Brainy skrev:Jag hade så i min 9-5a. 25mm långa gissar jag att skruvarna var på. Det satt riktigt bra.

Men som sagt, det var en 9-5a. Vet inte om höljet är mer eller mindre stabilt på en V70N
Låter ju hoppfullt iaf. Vad hade du för extraljus och hur många?
Försökte popnita hållaren igår. Gick åt helvete. Det tog inte och det satt skit.

Drog i självgängande plåtskruv i 10 st fästpunkter (förborrat i hållaren för 14 st).

Räckte gott och väl. Sitter mycket stabilt. Skönt som f-n att slippa bulta in i balken där bakom stötfångaren när det faktiskt inte behövs.

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]

Backlampa

På min gamla bil så slår man upp[…]

Brånsle trycks problem

Har problem med min V70 -07 2,4D/D5244T5 Bilen do[…]

Med tex gummiklubba, slå lätt ifrå[…]