Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av putte66
Jag hade redan en inloggning sedan tidigare för min nuvarande Volvo , så jag fortsätter ha densamma till min nya bil.
Såg att jag hade fått en leveranstid på vecka 29. Hoppas jag får bilen tidigare :D

Henrikx2 skrev:
Tzzzzzz skrev:Här kan du följa tillverkningen av din bil och se leveransdatum
https://minvolvo.volvocars.se/login
Registrerade mig för någon vecka sedan.
Får man inte inloggningsuppgifter innan de börjat bygga?

Har ni andra fått inloggningsuppgifter direkt?
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Fick maila för att få inloggningsuppgifter.
Bilen var redan i steg 7 när jag kom in och nu har jag fått mail om att den är påväg till återförsäljaren :D

Hade vecka 28 på orderbekräftelsen så det ser ut som den kommer lite tidigare.
av masol
Jag fick först leveransvecka 27, sedan v25 och häromdagen ringde säljaren; -Bilen klar att hämtas! :D
av putte66
putte66 skrev:Jag hade redan en inloggning sedan tidigare för min nuvarande Volvo , så jag fortsätter ha densamma till min nya bil.
Såg att jag hade fått en leveranstid på vecka 29. Hoppas jag får bilen tidigare :D

Henrikx2 skrev:
Tzzzzzz skrev:Här kan du följa tillverkningen av din bil och se leveransdatum
https://minvolvo.volvocars.se/login
Registrerade mig för någon vecka sedan.
Får man inte inloggningsuppgifter innan de börjat bygga?

Har ni andra fått inloggningsuppgifter direkt?
Såg nu att min bil är i steg 7 (testfas). Hur lång tid brukar det därefter ta att frakta bilen till återförsäljaren ?
av masol
putte66 skrev:
putte66 skrev:Jag hade redan en inloggning sedan tidigare för min nuvarande Volvo , så jag fortsätter ha densamma till min nya bil.

Såg nu att min bil är i steg 7 (testfas). Hur lång tid brukar det därefter ta att frakta bilen till återförsäljaren ?
För min del tog det 4 arbetsdagar, m.a.o. ganska snabbt tycker jag.
av putte66
masol skrev:
putte66 skrev:

För min del tog det 4 arbetsdagar, m.a.o. ganska snabbt tycker jag.
Fick idag min bil levererad ! Det är en härlig känsla !
av putte66
Har nu kört lite mer med bilen. Allt känns bra ! Brukar bilens prestanda bli bättre efter ett tag när den slitits till lite ?
Användarvisningsbild
av Henrikx2
putte66 skrev:Har nu kört lite mer med bilen. Allt känns bra ! Brukar bilens prestanda bli bättre efter ett tag när den slitits till lite ?
Är din också lite seg?
av putte66
Henrikx2 skrev:
putte66 skrev:Har nu kört lite mer med bilen. Allt känns bra ! Brukar bilens prestanda bli bättre efter ett tag när den slitits till lite ?
Är din också lite seg?

Vet inte om jag hoppades på mer..
Vad är erfarenhet från någon..
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.

Har du kollat så kamremmen är hel? &Aum[…]

Min jobbkompis hade två dörrar i polarv[…]