Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vafan...nu blev man inte mindre sugen på att ringa till autotech. Känns som om motorn orginal är strypt och finns mer att hämta och med dessa kurvor visar detta. Fint med 70hk och 127Nm extra under huven.

Vilket bränsle körde ni på?

Ser ut som att polestarkurvans vrid är "avhuggen" och strypt och efterliknar orginal...
Klart att den blir avhuggen och efterliknar orginal, då Polestar är tvingade att följa satta gränsvärden för utsläpp.
Det är därför att Volvo godkänt Polestar med bibehållna garantier, samt att man får ett intyg och kan typbesiktiga bilen.
jpennerb skrev:Vafan...nu blev man inte mindre sugen på att ringa till autotech. Känns som om motorn orginal är strypt och finns mer att hämta och med dessa kurvor visar detta. Fint med 70hk och 127Nm extra under huven.

Vilket bränsle körde ni på?

Ser ut som att polestarkurvans vrid är "avhuggen" och strypt och efterliknar orginal...
Vi använde E85
Var det en mappning eller en chippning?
Var det en chipning så borde jag få liknande siffror, för avgas osv är original i din?

hur mycket skiljer sig effekten mellan olika bränslen med autotech programmeringen?

Vad är transmissionsförlusterna i den sexväxlade lådan? det borde vara ganska så mycket effekt i motorn?!

Vad är den svagaste länken i drivlinan?
Maximuspro skrev:inläst programvara gjord för motortypen inte för min specifika motor så det är nog chippning.
Okay, sade dom något om uppskattade effekt i motorn och vad du får för effekt vid 95 och 98oktan?

Hur ser förbrukningen ut efter omprogrammeringen?

MVH
Ger den verkligen 223hk orginal på hjulen med en automatlåda? Vilket borde innebära 245hk i motorn med 10% förluster för drivlinan. Så med en optimering ger alltså för mig 98hk och 170Nm extra mot orginal? Om nu 200hk/300Nm stämmer...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]