Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kar
Jag har haft strul med kylningen på min V70 II 2,5 FT 09.
Bilen kokade på tomgång i 30graders värme i nån kö förra sommaren. Den kan även ha bubblat över efter att ha parkerats en varm dag för nåt år sen men har sen inte strulat, så dvs det verkar funka när man kör fort och det inte är så varmt...
Kan man på nåt sätt se vilken motortemp man har?
Kylfläkten förefaller vara lätt att demontera. Lossa en kontakt till styrdosan och sen börja upp de två övre flärparna som den sitter fast med och dra upp den. Men den vill inte riktigt komma upp. Toleranserna är inte på min sida. Hur får man upp den?
Mvh
Karl
Användarvisningsbild
av Variosboy
På min förra V70II My09 så återkallade man ett gäng bilar för att byta mjukvara till just kylfläkten då det kunde bli något strul, kanske är det det du upplever?

Hara du en smartphone så kan du gå in på teknikmagasinet och köpa en blåtandsdongle som du kan sätta i bilen och på så sätt få upp alla tänkbara motordata i telefonens display.

Ett tips är att först kolla upp det som styr fläkten, tror inte att det är fläkten i sig som är trasig faktiskt..
av mikebike
Min bil drabbades av värmeslag första varma dagen i bilkö förra året. Det visade sig att det var fel i kontaktstycket till fläkten, ett av stiften stack inte ut tillräckligt.

Angående fönstervev. Volvos Lång[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump!

Finns ju inget att spola på en manuell l&a[…]

Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]