Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Jag ska byta mina krängningshämmarstag (heter det så),var hos en kompis för några månader sedan och han bytte dom åt mig men nu verkar dom ha gett upp igen, förra gången vi bytte så hade jag köpt dom på biltema och denna gången på volvo så nu hoppas jag på bättre hållbarhet, problemet är att just nu har min kompis inte tid och jag tänkte då själv ge det ett försök, jag har haynes gör det själv bok för v70 men jag hittade inte ngt avsnitt om detta, kan ju vara så att jag inte hittar det då jag är osäker på om dom heter så!
Finns det ngn här som kan förklara lite kort hur jag ska gå till väga?, gärna med en länk!!
Ta bort hjulet, skruva bort det gamla staget, skruva dit det nya. :) Det är inte kärnfysik.

Muttrarna borde inte ha rostat fast allt för mycket på några månader men annars brukar det kunna vara trevligt med en vinkelslip för att kapa bort det gamla staget.
Användarvisningsbild
av js1
Dom höll alltså bara två månader? Du har inte funderat på att reklamera dom?
Här är lite bilder

http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=102215

Det är bara att skruva bort dom gamla och sätta dit dom nya, Har för mig att mothållet är en T25 Torx.
Jag bytte alla fyra och det är riktigt enkelt, Skulle ju ändå kassera dom så jag tog mutterknackarn och skruvade av muttrarna med
då behöver man inte hålla emot med Torx vid demonteringen om man kör fullt ös.
Magnus308 skrev:Här är lite bilder

http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=102215

Det är bara att skruva bort dom gamla och sätta dit dom nya, Har för mig att mothållet är en T25 Torx.
Jag bytte alla fyra och det är riktigt enkelt, Skulle ju ändå kassera dom så jag tog mutterknackarn och skruvade av muttrarna med
då behöver man inte hålla emot med Torx vid demonteringen om man kör fullt ös.
Alla fyra?, sitter det inte bara fram?
dieselmagnus skrev:
Perc skrev:
shysstkille skrev: Alla fyra?, sitter det inte bara fram?
Ser likadant ut bak.
Hast stagen bak är kortare men de byts på samma sätt.
Min erfarenhet är att de bakre håller hälften så länge som de främre.
Å andra sidan är de lättare att byta. :wink:

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]

Backlampa

På min gamla bil så slår man upp[…]

Brånsle trycks problem

Har problem med min V70 -07 2,4D/D5244T5 Bilen do[…]