Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Racetwin2
Körde idag och blev omkörd av en V60 D6 AWD. Finns dessa ute nu? Ser inte att de går att beställa någonstans. Kanske är det till ett mycket begränsat antal nyckelkunder som de rullar på vägarna? Kanske var det en testbil jag såg?

Det som jag kunde se skilde från en vanlig V60 förutom beteckningen var breda rektangulära ändrör integrerade i spoilern bak, ca 15-20 cm breda och 5 cm höga. Även en kromlist längst ned på bagageluckan.

Vet att den kommer hamna över 500.000 men som tjänstebil kan den ändå bli ett bra val om den blir miljöbilsklassad med 40% avdrag på förmånsvärdet och man som jag kör 6 mil om dagen till och från jobbet och kan göra det på i princip ren eldrift eller 0,19l/mil.
Användarvisningsbild
av andreas 80
Fortfarande bara testbilar ute. De börjar tillverkas först i höst på riktigt.

Det går dock redan att bygga dem på volvos hemsida.
Användarvisningsbild
av Funk
Ett litet antal bilar har levererats (och levereras kontinuerligt) till VIP-kunder direkt från Factory Delivery Center i Göteborg.

/Thomas
Användarvisningsbild
av MartinS
Går de på vanliga linan i Torslanda?

/Martin
Användarvisningsbild
av Guru
MartinS skrev:Går de på vanliga linan i Torslanda?

/Martin
Ja.
Användarvisningsbild
av apersson850
Kör man på ren eldrift är det väl 0 liter/mil? Det blir ju en förbrukning någon annanstans istället.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Ja fast jag tror inte att det är praktiskt möjligt för mig som har 7 mil ToR till jobbet att köra på enbart batteri även om den i teorin skall klara 60 km. men 2.75 kr/mil lockar - det är helt klart :)

Noterar att effektmätaren har lite annorlunda[…]

De ska snabbt skala upp produktionen av liti[…]

Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]

V60 sliter däck bak

Gör du det själv så enklast och bi[…]