Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nu efter semestern tyckte jag det va dags att uppdatera lite här...
Både med lite tråkiga nyheter och en del goda.

Först kan vi ta det tråkiga...
Bild
Dagen innan jag och min sambo drog till grekland kom jag ut efter ett par timmars tvspelande hos en vän och skådar detta mästerverk.
En äldre herre tyckte att baken behövde snyggas till så han backade in i mig med sin husbil.
Då jag eldade upp mig direkt hoppade jag in i bilen för att åka direkt till polissationen för att anmäla det som hänt.
Under min färd såg jag dock något som fladdrade nedanför vindrutetorkarna så jag stannade till på närmaste mack och såg att det låg ett visitkort där. Så tillslut löste allt sig och gubben fick allt pröjsa kalaset = gladare Kim.
Dock blir man utan bil i ca 1 vecka för reperation. Skadorna som blev var: Spräckt baklykta, bucklad och repad bakre kofångare samt bucklad och repad bakskärm.

Nu till det roligare :D

Fick beställt nya dimljuskåpor med DRL-belysning innan helgen. Så idag har man pillat och meckat för att få ihop allt!
Bild

Blev rätt trevligt tycker jag 8)
Det är eftermarknadskåpor :)
Då det inte fanns några anvisningar på hur man skulle koppla fick man göra lite som man ville... + och - till batteriet och en kabel till halvljuset. Slår jag på halvljuset går dom ner på halv styrka. Sedan lyser dom ca 10 sekunder efter bilen är avstängd :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12
Shims under "bladfjäder"

På Sweedspeed är det några som by[…]

Kör Ctek Njord med lastbalansering

Två lambdasonder på 65k / 26år, […]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem. Al[…]