Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Tycker kalkylen låter rimlig även om nog 120 är aningen högt efter 6 år, du kommer dock att ha ovanligt få mil vilket gör bilen eftertraktad. Ingen glädjekalkyl utan en rimlig en... får du inte köpa loss den lite billigare? /PH
av Vanilla
Hoppas ju få loss den lite billigare, men priset får jag först efter semestern i bästa fall.

Kalkylen gör jag för att ta ställning till om jag ska ta ut en ny bil eller inte. Blir troligen en V70 T4/T4F då.

Även om jag räknar med ett restvärde på 100.000.- blir det ju ca 1.000kr/mån billigare än att ha den som personalbil och då får jag fortsätta åka 2.5l femma istället för en liten 1.6. Kanske inte helt fel...
Användarvisningsbild
av Guligan
Vanilla skrev:Hoppas ju få loss den lite billigare, men priset får jag först efter semestern i bästa fall.
Det är inte helt osannolikt att du får.
Beg.marknaden är generellt iskall just nu, och en 2,5FT tinar inte upp isen precis.

Frågan är dock om du inte får en lägre totalkostnad om du köper en ny T4/T4F och behåller den i 6 år.
Fast om jag förstår dig rätt så var det en sån du vill undvika... :wink:
Användarvisningsbild
av poseidon
har du haft den som personalbil så har du väl betalt ner den till det priset som du får köpa ut den för. Så funkar iaf vårt personalbilsavtal. Dvs det vore dumt å inte köpa ut den. Sälj den omgående privat istället å ta sen ut en ny personalbil.

En 2.5FT -10 ligger väl runt 200.000 på blocket. Du lär iaf tjäna 10.000 typ efter lite prutning av nästa köpare.
av perhall
10000 = gränsfall om det är värt besväret och risken på en svår marknad med massor av FT ute.. min åsikt... men visst, kan man tänka sig att behålla den så... /PH
av Lövet
Att försöka sälja en momssmittad etanol 2.5FT -10 för 200k på Blocket som privatperson är ingen enkel match. Inget jag skulle ge mig på för att försöka tjäna 10k. Risken är snarare att man blir stående med bilen och gör en förlust.

Köp loss den om du vill ha bilen, inte annars.
Användarvisningsbild
av poseidon
andreas_lofgren skrev:Att försöka sälja en momssmittad etanol 2.5FT -10 för 200k på Blocket som privatperson är ingen enkel match. Inget jag skulle ge mig på för att försöka tjäna 10k. Risken är snarare att man blir stående med bilen och gör en förlust.

Köp loss den om du vill ha bilen, inte annars.
Intressant, jag sitter å tittar på en bättre begagnad V70, helst summum. för under 200 tkr. Ser inte många 2.5FT när jag filtrerar sökningen på blocket. Iaf inga -10:or.

Men å andra sidan vill jag nog inte ha en -10 med tanke på ventiljusteringen.....
av Lövet
Att du inte hittar många beror på att de i 75% av fallen är tjänstebilar. Kolla på KVD så har du ett par stycken per vecka och man kan också se avslutspriserna. De är oerhört sällan över 200k.
av mattish
poseidon skrev:Helt OT, men att handla på KVD är det samma som att handla hos bilhandlare med garantier etc?
Jag har för mig att det inte är några garantier på bilarna som säljs där..

Det där verkar inte funkar så bra, min […]

V90 läggs ner.

Ja, 7% av nybilsregistreringarna för diesel &[…]

Den behövs ju inte eftersom elbilen inte sl&[…]

Felkodläsare: Foxwell NT710

Är det någon med XC60 som testat NT710?[…]