Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Stängde av stereon igår kväll... starta bilen imorse och hela displayen är död... får inte iggn den!? :cry:

Backvarnare funka rinte... Blåtanden funkar inte... CD funkar inte... Radio likaså... displayen eller kallas väl Sensus är helt väck!

Gör jag nåt fel eller vanligt förekommande fel? :roll:
av HiTek
Vilken årsmodell har du?
Det problemet har kommit upp för längesen och åtgärdas med ny mjukvara för Sensus om jag minns rätt. Den kan även starta upp helt plötsligt dock, men samma fel kan komma tillbaka
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
2011...
av chaffis75
Den snabba lösningen för att få igång den igen är att dra ut säkringen för multimedia enheten då får du igång allt igen åtminstone tillfälligt. Säkringen sitter under handskfacket, man får dra lite i golv mattan så hittar du boxen, lite osäker på vad för nummer det var på säkringen men minns att det var en lite större 40A säkring. Mer info om hur du hittar den finns i manualen.
Är du osäker på att göra denna åtgärd så kör till verkstaden istället, men det är ganska lätt att göra.

/Fredrik
av HiTek
chaffis75 skrev:Den snabba lösningen för att få igång den igen är att dra ut säkringen för multimedia enheten då får du igång allt igen åtminstone tillfälligt. Säkringen sitter under handskfacket, man får dra lite i golv mattan så hittar du boxen, lite osäker på vad för nummer det var på säkringen men minns att det var en lite större 40A säkring. Mer info om hur du hittar den finns i manualen.
Är du osäker på att göra denna åtgärd så kör till verkstaden istället, men det är ganska lätt att göra.

/Fredrik
Ska bara tilläga att det kan fungera igen om man kopplar loss batteriet i 5-10 minuter.
av chaffis75
HiTek skrev:
chaffis75 skrev:Den snabba lösningen för att få igång den igen är att dra ut säkringen för multimedia enheten då får du igång allt igen åtminstone tillfälligt. Säkringen sitter under handskfacket, man får dra lite i golv mattan så hittar du boxen, lite osäker på vad för nummer det var på säkringen men minns att det var en lite större 40A säkring. Mer info om hur du hittar den finns i manualen.

/Fredrik
Ska bara tilläga att det kan fungera igen om man kopplar loss batteriet i 5-10 minuter.
Ja mitt förslag är väl ungefär samma sak bara att man håller sig till att stänga ner ett del system istället för hela bilen.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har fått igång mitt vid något tillfälle bara genom att trycka på on/off knappen för infotainmentsystemet. Den övre halvan inuti volymratten, alltså. Sen jag fick Sensus 3.0 har det inte hänt.

De ska snabbt skala upp produktionen av liti[…]

Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]

V60 sliter däck bak

Gör du det själv så enklast och bi[…]

Kopplingspedal knarrar

Ja, smörjt lite upptill vid pedalen gjorde ja[…]