- lör 16 jun 2012, 18:08
Häromdagen blev min son påkörd av en av Västtrafiks bussar. Eller snarare en buss från Veolia. Han står still p.g.a. av köbildning i det högra av två körfällt i samma körriktning. I den vänstra filen blir han omkörd av bussen som svänger tvärt vänster efter en refug. Bakre änden av bussen svänger då in i den högra filen där min son står, fortfarande stilla. Bussens bakparti träffar bilens bakskärm med sådan kraft att bilen trycks fram ett par meter. Som tur är har han lämnat gott avstånd till framförvarande fordon så han åker inte in i dtta fordon. Busschauffören märker ingenting utan fortsätter från olycksplatsen. Efter en stund kommer han gående tillbaka till min son som nu har kört till sidan för att inte stoppa upp trafiken. Ett vittne kommer också fram och lämnar sina uppgifter. Jag misstänker att Veolia kommer att hävda att min son har orsakat kollisionen. Det är tydligen deras "policy". Det kan nämnas att vid polisanmälan så kommenterade polisen att "Där blev jag nästan påkörd av en buss på liknande sätt för 2 veckor sedan". Hur skall man hantera denna situation ? Gärna synpunkter på vem som är vållande?