Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av osla
nyss var det livsfarligt att äta kött eller va det nu var, mat var det iaf och nu är diesel världens farligaste bränsle. själv tycker jag det bara är skitsnack. dom som säger sånt där är såna som bor i en stor stad och som inte ens har egen bil för dom inte behöver lämna kvarteret där dom bor knappt
av llesrof
osla skrev:nyss var det livsfarligt att äta kött eller va det nu var, mat var det iaf och nu är diesel världens farligaste bränsle. själv tycker jag det bara är skitsnack. dom som säger sånt där är såna som bor i en stor stad och som inte ens har egen bil för dom inte behöver lämna kvarteret där dom bor knappt
Vad är det som är skitsnack angående att dieselavgaser är hälsofarliga? Menar du att de inte är det?
av PTV
Om det nu är så ofarligt som flera här påstår varför kopplar ni då inte en avgasslang in till bilens kupe. :D
av llesrof
Variosboy skrev:Nä. Inte hallontårta, mer som chips eller kött. Och det står faktiskt att läsa här i denna tråd! :shock: :wink:
Men ingen har ju likställt dieselavgasernas farlighet med chips eller kött. Då har du läst fel eller förstått fel. Chips och kött nämndes som exempel på andra saker som ansets som farliga.
av osla
jag menar inte att avgaserna inte är farliga, men att dom skulle vara så farliga så att man får cancer för att man äger en diesel bil som det verkar som många här tycker är överdrivet. det hittas på så mycke att det är farligt hit och farligt dit, sen kommer tillverkarna med nå nytt och sedan efter ett tag blir det lika dant igen med att någon forskare säger att det är totalt livsfarligt och det ska förbjudas
Värme i kupén laddhybrid

Testade från appen att starta klimat och den[…]

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]