NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sungam
Har på sistone uppmärksamat ett slags "burkigt" eller "ihåligt" ljud från motorn som verkar bli allt tydligare. Jag har svårt att beskriva det mkt mer än så. Har inte kommit på något specifikt tillfälle när ljudet kommer annat än att det är som tydligast när man släpper på gasen efter gaspådrag t.ex vid acceleration och precis när jag ska växla och släpper gasen. Även vid tomgång kan man höra detta brukiga ljud... Har inte märkt något annat problem med bilen i samband med detta...

Någon som vet vad det kan vara eller haft/har liknade problem?
sungam skrev:Har på sistone uppmärksamat ett slags "burkigt" eller "ihåligt" ljud från motorn som verkar bli allt tydligare. ?
Du tänker alltså inte på det lätt ihåliga "bludder" som hör till D5:ans karaktäristiska ljud under lätt gaspådrag? Det är inte heller något pysljud du tänker på eller dylikt?
av sungam
Ja, det kan det mkt väl vara. Det uppkommer dock som mest vid ned-varvning och ej vid gaspådrag så mkt (även om det finns där också). Det har dock helt klart ökat i styrka och omfattning senaste tiden. Min tanke är något lager eller dyligt som börjar ge sig...
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]