Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vrålvolvon
hej!

Jag undrar om man kan laga en larm dosa, den är glapp i knappen och jag undrar då om det går att smörja den eller om man kan laga den på annat sätt?

Eller nån som vet hur mycket en ny larmdosa kostar?

/Nicklas.
Användarvisningsbild
av Dannes850
Ja det går att laga larmdoser. Har du volvo orginal larm så åka till en volvoverkstad. Har du av annat märke så åk till en verkstaden som är återförsäljare av just det larmet som du har. Jag skulle inte försöka laga den själv. Men det är upp till var och än.

Mvh Danne
Användarvisningsbild
av Dannes850
Jag skulle gissa att de på volvo inte reparerar den utan att du får köpa en ny. Gissar att en ny kostar mellan 1000-1500.
Användarvisningsbild
av vrålvolvon
Hej!

Dosan kostar 498kr på volvo köpte en idag, men då måste man ju ställa in den så den fugerar och då sa dom att man skulle vrida på tändningen 5ggr och femte gången så ska man ha tändningen på och trycka på dosan 3 ggr sa en som jobba där.

Men en annan som jobba där sa att man ska trycka på dosan en gång, men vad är rätt sätt igentligen, inget fungerar för mig iaf. Hur ska jag göra?

Dom sa också att om det inte fungerar så måste dom göra det på verkstan och det tar dom tusen kr för.

Så man kan säga att man betalar 1500kr för dosan, dålig stil av dom på volvo. Men går det att ställa in en dosa på en annan verkstad också eller är det bara volvo som har tillgång till sånt?

/Nicklas
Användarvisningsbild
av vrålvolvon
Hej!

Tack för tippset men jag har ju en 93a så det funkar nog inte på min bil, för det som stod i pdf filen var för 95-97 års modeller.

/Nicklas.

Men är det ingen som vet hur det fukar på 93 orna?
Användarvisningsbild
av vrålvolvon
Hej Adde!

Jag har testat det som stod i pdf filen och det stod så här:

Vrid på tändningen 4 ggr och håll 10 sec på on och sedan fjärde gången så skulle man väll ha tändningen på on och hålla ned lock/unlock knappen på dosan i 30sec. är jag rätt ute då?

Det fugerade inte för mig men jag kanske gjorde fel?

/Nicklas.

Passar nog,skiljer bara lite på et (5mm)

Hej. Har sett några xc60 MY2020/MY2021 som h[…]

Ljud från koppling

Problemet är löst, körde runt helt […]

EX30, påstår dom.

Tycker den är genuint vrålsnygg. Kan va[…]