Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, sambon råkade köra emot en stolpe när bilen skulle parkeras. Resulterade i spräckt glas samt själva backspegelhuset spräckt i yttre sidan. Var inne på Volvo och de säljer endast komplett backspegel, utan den lackade kåpan (ca 1700:-) samt nytt glas (ca 750:-). Har sökt både nytt och beg på tex på Skruvat och Bildelsbasen. Glaset finns att köpa runt en 500 hundring, dock så verkar själva backspegelhuset i plast vara svårt att hitta (finns en del beg hela backspeglar i variende skick för runt 2000:-

Någon som vet vart man kan få tag i en billigare lösning?? Gäller en V70 2005 facelift vänster sida.

Tack på förhand.
Tyckte jag såg någon som sålde nya Elinfällbara kompletta för 2500:- per PAR......
Inte säker men kolla på bildeve.se tror jag det hette.
Skrothandlarna börjar bete sig som forna tiders HÄSThandlare tycker jag....när dom är dyrare
på begagnat än vissa är på nytt ja då är det dax att se upp.
Tack för tipsen, blocket länken är dock pre-facelift. Fler tips mottages :D

http://www.blocket.se/malmo/Backspegel_ ... w=3&last=1

Ska vara denna modellen, dock utan inbyggt blinkersglas. Någon som vet om själva plasthuset (ramen runt spegeln) är det samma? I sådana fall borde jag kunna flytta över min lackade kåpa osv.

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]

Backlampa

På min gamla bil så slår man upp[…]

Brånsle trycks problem

Har problem med min V70 -07 2,4D/D5244T5 Bilen do[…]

Med tex gummiklubba, slå lätt ifrå[…]