Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har nyligen köpt en V60 R-desgin. Men skullke vilja ha ner bilen lite mot hjulen. Är det någon här som har köpr sänkfjädrar eller liknande? Jag har googlat lite och kommit fram till att jag förmodligen kommer att köpa KW fjädrar som sänker 30mm fram och bak.

Finns det några nackdelar att köra dessa och är det ok med nybilsgaranti/org stötdämpare?
Säg att dämparna skulle gå sönder om du har bytt till KW fjädrar, så tror jag att Volvo skulle neka dig nya på garantin.
Inte för att jag tror att de skulle gå sönder, men jag tror nog att de skulle hävda att det beror på fjädrarna. Men det kan säker vara olika från fall till fall också. Är du osäker ring å fråga handlaren/verkstaden.
Stötdämpare går inte på garanti ändå. Det är en slitdel.
Sant... men om det är något som går sönder för tidigt. Typ du kört 10tkm och den är sönder eller 5. så nog tror jag att den går då på garanti. Inte om du ändrat fjädrarna.

Jag fixade under heicos fjädrar, sänkte 30mm fram och bak. Blev mycket bättre. 30mm från orginala inte r-design.
Så på r-Design kommer det falla ner 15mm till. Skulle jag tro...

Före:
Bild
Efter:
Bild
Efter med 19":
Bild
De borde passa till 4C
HEICO SPORTIV sport springs are fitted in combination with the series shock-absorbers, and stand out for their progressive action, offering increased performance in heavy cornering, but well-balanced driving comfort in normal use. On top of the improved handling, the HEICO SPORTIV springs lower the vehicle approximately 30 mm, reducing the gap between the tire and wheel arch to create a sporty look.
Details
- generelly not for leveling system
- for vehicles with Four-C-suspension also
- incl. certification §19 StVZO
- plus suspension alignment
- plus head lamp adjustment
- plus calibration (on vehicles with Xenon)
http://www.heicosportiv.de/mainframe.asp?lang=en&e1=165

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]