Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Micke008
ThJo71 skrev:Hej,

Har en V60 -11 med 7" skärmen, hur vet man om den är rti förberedd?

Mvh
Thomas
Om du köpte den ny så brukar det framgå av orderbekräftelsen annars så kan du fråga handlaren så kan ha se vad som ingår i den byggda bilen.
Användarvisningsbild
av skyrazer
Rätta mig gärna om jag har fel men är inte alla 7"-skärmar RTI-förberedda i de nya bilarna? Det som behövs är en knapp och en uppgradering av mjukvaran? Tycker det står på alla annonser från Volvo-handlarna.
5"-skärmarna däremot går inte att uppgradera med RTI rätt av utan kräver utbyte av hela den konsollen (skärmdelen).
av pergrein
skyrazer skrev:Rätta mig gärna om jag har fel men är inte alla 7"-skärmar RTI-förberedda i de nya bilarna? Det som behövs är en knapp och en uppgradering av mjukvaran? Tycker det står på alla annonser från Volvo-handlarna.
5"-skärmarna däremot går inte att uppgradera med RTI rätt av utan kräver utbyte av hela den konsollen (skärmdelen).
Man byter tydligen även "DVD-läsaren" också och när jag hörde så slutade allt på ca:12000kr tror jag och det var nog om jag montera det själv.

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av apersson850
Är det kanske för att montera in en som även har hårddisk, som kartorna kan lagras på?
av pergrein
Jo, det är nog därför...
av pergrein
Nej, den är fördragen...

Mvh
Per
Volvo s70 läckande bränsleslang

Hej ! Jag har en fundering ifall ni hade kunnat hj[…]

Noterar att effektmätaren har lite annorlunda[…]

De ska snabbt skala upp produktionen av liti[…]

Tysta sommardäck V90

Lite intressant med ljudivåmätningar, […]