Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 245an
funderar på att lägga 2 tjocka järnbitar mellan fjäder å bärarm bak bara :D frågan är vad besiktnings mannen säger om det? eller bryr dom sig inte?

sen om man ska höjja lit fram så hur? för länga fästena till dämparn på länkarmen som gäller då?
av Rådlös
Vad Svensk Bilprovning säger skall du naturligtvis fråga dom. Någon annan kan inte svara i deras ställe.
Hur gammal är bilen? Fjädrarna har ju fått jobba under åren och i viss mån förlorat sin spänst. Det vore nog klokare att köpa nya fjädrar i stället.
av 245an
bilen är från 90 men problemet är att man har inte en krona ungefär (studiebidrag)
så köpa nya fjädrar vill jag inte nu finn en del annan som köps för att den överhuvetaget ska gå igenom
av 245an
Hasse63 skrev:Tror inte bilprovningen säger något om det hela bara det ser proffsigt ut... Slå ut den gamla och i med en lång skruv i stället och dra fast allt i bärarmen. man får ju ha gummi i mellan så och detta blir "stabilare"

aa så jag tänkte göra i men längre bult å "brickor" imellan bärarm å fjäder ;)
men gummi där imellan behöv ju inte ;)

men räcker stötdämpar till detta så att den inte blir för kort heltplötsligt
av PNI
Hur blir det med diagonal staget mellan bakaxel och kaross?
Behövs inte detta förändras för att inte baxaxeln ska förskjutas i sidled med nya höjden?
av 245an
PNI skrev:Hur blir det med diagonal staget mellan bakaxel och kaross?
Behövs inte detta förändras för att inte baxaxeln ska förskjutas i sidled med nya höjden?
jo där blir ju ett problem men alla som sänker bilar kortar la knappast detta stag?
Bränsletryck B230fb.

Hejsan. Mitt bränsletryck ligger på 2,2[…]

Xc60 My26 T6 230v laddare

Har också en fundering kring motor/kup&eacut[…]

Jag har fortfarande 3.4.4 som jag fick den 16 juli[…]

XC90 gen 1-fälgar på V60

Hej! Blev erbjuden en uppsättning 19”[…]