Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lmob
Maximuspro skrev:
lmob skrev:
Maximuspro skrev:Ska inom två veckor köra min bil i bänk hos dessa med polestar optimering för att sedan få deras mjukvara i bilen för ett nytt test. Kul att se om polestar ger vad de påstår samt se skillnaden. Min bin bil känns trött på låga varv och deras ger mer vrid såkul ska det bli. Jag har löst med ny ladning av polestar om det inte blir märkbar skillnad och testet är gratis. Ja vet att garantier inte gäller med annat än det ja har idag. Är ja knäpp som vill testa detta? :) jag kommer att lägga upp effektkurvorna ifrån bänkkörningen efter testet.
känns din polestartrimmade trött på låga varv??...min 2,4d e trött på tvåan mellan 1000 och 1700, får se om ditt test visar annat...
Du har diesel o ja etanol, ja det känns som den tappar mellan växlingarna.
Ja det var det ja...kollade inte så noga på din profil, såg det när jag skickade inlägget...men ändå kul att få reda på skillnaden mellan autotech och polestar..
av AndS
Beskriv gärna hela motorkaraktären efter ny optimering och inte enbart accelerationskänslan. Kolla hur den uppträder vi olika varvtal och gaspådrag, etc.
Det gäller att man optimerar efter hur man maskinmässigt byggt motorn med flödeshastigheter i toppen, kamvinklar/lyfthöjder med mera. Många trimmare/optimerare går bara på uppmätt toppeffekt.
av jpennerb
Intressant! Vad har du för vxl låda i din? Jag själv kör automat och skulle vara intressant om Autotech gör någon skillnad mellan man/aut just programmässigt, då kanske kan höra med dom?

Har testat en 2.5ft MY10 och de där 30 extra gör stor skillnad så undrar hur det blir med ytterligare 40hk. Som en MY09 jag själv har och ca 8000kr så får man 70hk mer mot orginal, bra valuta där!
Användarvisningsbild
av akterspegel
Hur gick det med testet?
Jag har bokat trimning nu hos autotech, 280-290 Hk och ca 450Nm utlovas så det borde ju bli en markant skillnad!
Det ska bli väldigt roligt!
av kamilenski
akterspegel skrev:Hur gick det med testet?
Jag har bokat trimning nu hos autotech, 280-290 Hk och ca 450Nm utlovas så det borde ju bli en markant skillnad!
Det ska bli väldigt roligt!
Bara lådan håller ;)
När ska det ske?
Användarvisningsbild
av opA
Har pratat om detta i flera trådar tidigare där polaren la in Polestar i sin nya S60II 2.0T automatare.

Han la in Polestar sen åkte vi upp och bänkade hos Autotech och de visade sig att Polestar hade gett honom 211hk och 340nm d.v.s 7hk när han skulle fått 40hk.. konstiga är att han även hade fått 20Nm för mycket än vad Polestar skulle ge.

Nu va vi uppe förra fredagen och bänkade hans bil som numera är original ( dom tog ur Polestar då både Polestar och Volvo vägrade göra något åt saken ).. då hade han på originalmjukvara 163hk på hjulen, ~193hk i motorn.. vilket dom på A-tech va normalt med tanke på att de va +22 ute, fuktig luft m.m så de tog bort ca 10hk då han original egentligen ska ha 203hk.

Nu i nästa vecka ska vi upp igen till Autotech och köra in en trimprogramvara som ska ge 260hk 388Nm..

Fortsättning följer :)
av Lazy
Jag var otroligt nöjd när jag uppgraderade min V50 T5 med Polestar. :P
Men har kompisar som uppgraderat via Autotech som också är nöjda.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]