Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johannnes
Momentum skrev:http://www.blocket.se/varmland/Volvo_S8 ... 4.htm?aw=1
Det roliga är att det är en äldre Volvo s80 från år 2007-2008 men dem skriver att det är årsmodell 2012. Även om den inte är köpt sedan dess skulle det inte kosta mycket att göra en facelift på den för att göra den kanske mer attraktiv.
Ska jag vara så vill ingen köpa en sådan bil iallafall, dem byggs vid beställning.

Kanske kan vara en utställningsbil som dem vill bli av med!!!!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Hur bygger man en sådan ????

Rutorna måste ju det absolut enklaste att fixa. Och de stora plåtytorna.

Men hur ser man till att en kula inte kan komma in vid dörrkarmar, stolpar, torpedvägg, backspegelfästen, ventilationsutsläpp, Baklampor, kabelgenomföringar osv osv osv. Där kan man ju inte bara smacka på en tjock glas eller plåtskiva.
Användarvisningsbild
av MartinS
poseidon skrev:Vad gör de om kulan kommer in i baklampan? Sålänge kupen är säker så är det väl ok.
Du vill nog gärna säkra såpass att du inte kan få stopp på bilen, alltså är det viktigt att skydda motor och drivlina. Undrar vad det är för däck på en sådan?

/Martin
Användarvisningsbild
av VolvoB20
poseidon skrev:Vad gör de om kulan kommer in i baklampan? Sålänge kupen är säker så är det väl ok.
Tänkte bara på bilar jag sett som brunnit. Plåtkarossen som blir kvar kan man ju studera och den innehåller ju hundratals öppningar överallt. För kabar, vajrar, skruvar, bultar, rör, slangar, ventilation .... gud vet allt.

Att få kupen tät måste ju vara en utmaning, man kan ju inte bara kapa av alla dessa och svetsa igen hålen :mrgreen:

Man måste väl bygga någon slaga "labyrint" av pansaplåt i varje hål antar jag så man kan tråckla igenom dessa men en kula inte kan leta sig igenom.

Ni vet som tex en vetilator i ett skyddrum ser ut....
Användarvisningsbild
av Guligan
KimGun skrev:+ moms dessutom... Vilket kap! :roll:
Det är nog ingen privatperson som köper bilen så momsen lär spela mindre roll.
av Lövet
Det finns mängder med filmer på Youtube om hur man skottsäkrar bilar men vad jag förstår så dubblar man karossskarvar, dvs de överlappar varandra på ett helt annat sätt. Ofta väger skottsäkra bilar i storleksordningen ett ton mer än originalet så det är mycket plåt och skydd som läggs till.

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]