NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wemil
Frågade på verkstaden om det gick på försäkringen men fick till svar att det inte gör det.
Skall nog ändå ringa till Volvia och kolla upp det.
av Tallkrogen
Jag får den bytt på försäkringen med en självrisk på 2000 ink. hyrbil. Verkstaden sa att volvo kanske hade goodwill på det hela och skulle höra efter med Volvo.
av Raymond
Tyvärr er det mycket vanligt att kondensoren har argat sönder på V50/S40/C30. Ej fungerande AC på dessa modeller är til 90% säkert kondensoren som läcker.
Användarvisningsbild
av Rydell
Stämmer helt med kondensorn. Har fått den byt på goodwill här om dagen. Sen efter det var det kompressorns tur att bråka verkstadskillarna trodde det var någon sensor som gjorde att den bråkade. Dom byte sensorerna och insåg att kompressorn var trasig. Den slog aldrig ifrån och bara gick o gick och kylde gjorde det, hade man haft ac:n på en längre stund så hade ac:n frusit. Så nu imorrn byts kompressorn på maskinskadeförsäkringen. Man kan säga så här att man har ett helt nytt ac-system efter morgondagen till kostnade av 3000 :)
Måste dock säga att det är ganska sunkigt att ac:n inte håller mer än 4 år. Vet att man brukar gnälla på Alfa Romeo när det gäller kvalitet. Men min föra bil var just en Alfa156 med fungerande ac och den var 11 år gammal. Under tiden jag ägde den så hade den två fel och den ägde jag i åtta år. Volvon har jag ägt i 1 år och haft lika många fel. Blir inte volvo igen utan nästa bil blir en italienare igen som man vet att den klarar det svenska klimatet.
Användarvisningsbild
av Rydell
Nice :) dom byte kondensorn på goodwill åt mig oxå. Men sen kom det en massa andra problem som sagt tidigare i tråden.
Och nu det största problemet Volvo har fått något fel på sina leveranser med kompressorer så nu vet inte verkstaden när dom kan byta kompressor :( citerar verkstadskillen. Jag frågar hur lång tid tar det då 3 dagar, 3 veckor eller 3 månader? Verkstadskillen svarar vet ej :(
Förstärkt kamrem

Efter mycket mer letande hittade jag till slut en […]

Volvo V50 "Mr White"

Snyggt! Det matchar ju resten av interiörens[…]

Har inte märkt nåt och kameran funkar s[…]

Då kan vi starta en klubb Lennart. Idag lig[…]