NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Busken
Hej igen det är faktiskt möjligt att få ner rutorna med fjärren trots att bilen står 30m bort och inga fönster och ett par väggar åt det hållet, så man får väl skylla på skit bakom styret denna gång :) . den står iaf på verkstad för åtgärdande av kvittret, remsats VO 9487168 1264:- och 393:- för jobbet. Servot lagade sig själv efter ett dygn och fungerade två mornar i rad nu så hoppas det håller i sig. SRS Airbag lyser dock än så det skulle undersökas.

Ha de alla glada.
av pergrein
Men har du kollat remspännaren som jag skrev om tidigare eller ingår den i remsatsen?

Mvh
Per
av Lövet
Låsgrejen låter som ett elfel. Är det inte S40/V50 som har problem med nån kontakt i typ backspegeln som det blir kortis i?
av Inadequate
Angående att rutorna åkt ner:
Detta kan bero på ett fel (i något kontaktstycke har jag för mig) som, vid kraftigt regnväder, sluter någon kontakt och rutorna glider ner.
Tyvärr så minns jag inte vilken årsmodell detta åtgärdades på. Jag hade felet på min -06 iaf.

Åtgärden från volvos sida i mitt fall, var att de bytte någonting och sedan inaktiverade de någon funktion. Detta medförde i sin tur att jag endast kan stänga rutorna från fjärren, ej öppna. :(

Nu i efterhand så har jag även åkt på att byta båda dörrkontakterna och kabelstammen, också standard fel fram till -07

Med de övriga felmeddelanden som du nämner så kan det vara värt att kolla igenom elektroniken.
av Busken
Hej igen nu har jag fått igen gamle svarten, srs problemet var en kontakt till en av de främre krocksensorerna som hade ärgat. felsökning och rengöring av denna samt kontroll av styrservot "som såg ok ut men man kan ju prova byta" kostade 3000:- plus rem och rull bytet. trodde dumt nog att volvo var byggd för svenskt väder :???: . nåja jag ska kolla om jag hittar någon lämplig servopump på skroten såg trots allt inte ut att vara så hemskt svårt att byta.

Ha de gött.
Problem med airbagen V70 .01

Han har sovit 10 år nu. Knappast han svarar […]

Vida 2014D... utgående...

När jag köpte min Vida & dice fö[…]

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]