Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av danli
Droopy skrev:Ok, men upplever du någon större skillnad, vad har du för anläggning?
Premium Sound, som jag skrev i den andra tråden så var det helt klart ett förbättring för mig iaf.
Nu känns det som systemet prestera enligt de förväntningarna jag hade när jag valde PS till bilen.
av Micke008
danli skrev:
Droopy skrev:Ok, men upplever du någon större skillnad, vad har du för anläggning?
Premium Sound, som jag skrev i den andra tråden så var det helt klart ett förbättring för mig iaf.
Nu känns det som systemet prestera enligt de förväntningarna jag hade när jag valde PS till bilen.
Var det bara radio du märkte skillnad på?
Det är inte så att du kan spela 3-4gånger högre jämfört med tidigare.
av danli
Micke008 skrev:Var det bara radio du märkte skillnad på?
Skillnaden i radion för mig kunde en halvdöv person höra skillnad på.
Och även hunnit testa hel del på USB och det är skillnad.

"3-4ggr högre", nej det är överdrivet men volymen blev något högre tyckte jag.
Omkring 80% är max för mig, sen klara jag inte av högre ljud, det känns efteråt att jag körde 30 min med hög volym.
Största skillnaden är att ljudet låter mer rent och korrekt vid 60-80% volym, de gjorde det inte tidigare, och då ville man inte spela så högt.
av Droopy
danli skrev:
Micke008 skrev:Var det bara radio du märkte skillnad på?
Skillnaden i radion för mig kunde en halvdöv person höra skillnad på.
Och även hunnit testa hel del på USB och det är skillnad.

"3-4ggr högre", nej det är överdrivet men volymen blev något högre tyckte jag.
Omkring 80% är max för mig, sen klara jag inte av högre ljud, det känns efteråt att jag körde 30 min med hög volym.
Största skillnaden är att ljudet låter mer rent och korrekt vid 60-80% volym, de gjorde det inte tidigare, och då ville man inte spela så högt.
Låter bra, hoppas de får ordning på min denna gång.
Användarvisningsbild
av apersson850
Så, nu har jag också haft tid att få in Sensus 3.0 i min bil. Jag tror inte det var i den här tråden, men någonstans har jag sett att någon tyckte det var en försämring att man inte längre kunde växla mellan fullskärmskartbild eller den med klimatinfo genom att bara trycka på NAV. Nu ger ju ett tryck på NAV istället en snabbmeny, som innehåller några bra-att-ha funktioner. Till den som tycker detta är störande kan jag meddela att man kan numera programmera FAV-knappen till att byta till/och från fullskärmsläget.
av Droopy
Min kärra blev klar idag och det är inte en kostsam uppgradering för de som inte vill vänta till nästa service, arbkostnad:586kr
nedladdning mjukvara "nya sensus 3" 427kr + själva mjukvaran "icm uppgradering" 157kr.

Han in och provspela lite under dagen, och det är en enorm skillnad nu i både, renare ljud och mycket bättre tryck i både bas och volym, fortfarande slår inte "nya" PS de äldre systemen med Dynaudio. Han inte ställa in EQ osv men med lite pillande borde det bli rätt OK ljudbild nu.

Förhoppningsvis får jag bilen åter till veckan och kan då laborera lite mer, men klar skillnad blev det iaf.
av Micke008
Droopy skrev:Min kärra blev klar idag och det är inte en kostsam uppgradering för de som inte vill vänta till nästa service, arbkostnad:586kr
nedladdning mjukvara "nya sensus 3" 427kr + själva mjukvaran "icm uppgradering" 157kr.

Han in och provspela lite under dagen, och det är en enorm skillnad nu i både, renare ljud och mycket bättre tryck i både bas och volym, fortfarande slår inte "nya" PS de äldre systemen med Dynaudio. Han inte ställa in EQ osv men med lite pillande borde det bli rätt OK ljudbild nu.

Förhoppningsvis får jag bilen åter till veckan och kan då laborera lite mer, men klar skillnad blev det iaf.
För mig blev menyerna snabbare vilket nog är den viktigaste delen med Sensus, samt att menyerna fungerar bättre/annorlunda.

Ljudet var det ingen skillnad på, dock har jag sen tidigare fått ljudsystemet uppgraderat så det kunde nog inte bli nyare.
av Droopy
Micke008 skrev:
Droopy skrev:Min kärra blev klar idag och det är inte en kostsam uppgradering för de som inte vill vänta till nästa service, arbkostnad:586kr

För mig blev menyerna snabbare vilket nog är den viktigaste delen med Sensus, samt att menyerna fungerar bättre/annorlunda.

Ljudet var det ingen skillnad på, dock har jag sen tidigare fått ljudsystemet uppgraderat så det kunde nog inte bli nyare.
Menyerna blev ochså snabbare ja, och ljudet var en stor skillnad mot för innan,
Hade sagt till om ljudet men på arbetsordern står det endast uppgradering av ICM så antingen innehöll den uppdateringen någon fix för ljudet el så har de gjort något utöver det.

Det är stor skillnad nu, bra tryck i bas och det går att spela riktigt högt utan att det börjar låta illa, förut kunde jag utan problem köra volymkontrollen i botten utan att det lät speciellt högt.

Nu är det stopp vid ca 80%, sedan blir det för högt för mina öron
av Micke008
Droopy skrev:
Menyerna blev ochså snabbare ja, och ljudet var en stor skillnad mot för innan,
Hade sagt till om ljudet men på arbetsordern står det endast uppgradering av ICM så antingen innehöll den uppdateringen någon fix för ljudet el så har de gjort något utöver det.

Det är stor skillnad nu, bra tryck i bas och det går att spela riktigt högt utan att det börjar låta illa, förut kunde jag utan problem köra volymkontrollen i botten utan att det lät speciellt högt.

Nu är det stopp vid ca 80%, sedan blir det för högt för mina öron
Ja då måste du ha haft samma bug som jag bråkade med Volvo om i ett år, först efter kontakt med tillverkaren av multimediasystemet (Mitsubishi Electric) som jag fick det fixat. Och det var i nov 2011. När man får Sensus 3.0 så får man ett nytt menysystem och samtidigt får man alla gamla uppdateringar som man sen tidigare kan ha fått vid ev. service eller åtgärd om man har haft problem med stereo/bluetooth eller liknande.
Användarvisningsbild
av apersson850
Någon påstod sig ha fått ett nytt bältespåminnarpling, men det har inte ändrat sig i min XC70 i alla fall.
Kartuppdateringen som jag fått gratis från Navtec (ja, jag har säkert betalt den i någon annan ände) vägrar att låta sig läsas in vare sig före eller efter uppdateringen till Sensus 3.0.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 30
XC90 USA Köp med motorproblem

Det låter som ett totalhaveri och ett motorb[…]

V50 2.0D 2005.

V50 2005. 2.0D Turbo stänger av sig spontant.[…]

Volvo som inte startar.