Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
Idag har man varit uppe hos grabbarna på Autotech i Trollhättan och hämtat lite prylar.

Bild

Två nya bakfjädrar då dom förra tydligen hade gått av som vi märkte när vi byggde om avgassystemet för några veckor sedan.
EBC Redstuff bromsbelägg fram och bak
.. samt 4 st bromsskivor.

Nu ska de förhoppningsvis sluta vibrera som ett as när detta kommit på :)

.. har även "begärt offert" på ett Autotech Steg 4 till min bil.. skatteåterbäringen kom ju idag om man säger så :mrgreen:
Användarvisningsbild
av opA
Fjonkeen93 skrev:satan vilken fin bil du har! :)
Tack så hemskt mycket ! :)
White skrev:En fin bil förtjänar massor av kul grejer! :wink:

Vad är det för märke på fjädrar som sitter och gått av då?
Hehe ja, håller med :)

De va H&R som suttit på sen bilen va ny d.v.s 4 år.. har dock ingen aning om hur länge fjädrarna varit av faktiskt :/ Märkte de av en ren slump när vi byggde om avgassystemet..

Och igår satte vi på de nya bromsskivorna och bromsbeläggen.. idag så satte Volvo på de nya fjädrarna :)

PÅ toppen av allt när vi bytte bromsarna igår så märkte vi att BÅDA bakdäcken va helt och hållet sneslitna på insidan av däcken.. nära på inpå corden. :-(O) Antagligen p.g.a att fjädrarna varit av har de blivit felbelastning (?).

Suck.. så nu beställde jag två nya däck som förhoppningsvis kommer i veckan... :| Att de ska kosta så mycket att underhålla bilar :P
Användarvisningsbild
av opA
Dieselsmurfe skrev:Det är då inte gratis i alla fall,

Hur många Hk får du med steg 4 då?
Så sant ! :)

På E85 ska den ge 420hk !
Runt 400 på 98-okt :)
av Lazy
Hallå "opA"jag är på väg att byta bil igen och väntar på att testa nya V40 T5, får se när den kommer, saknar min gamla V50T5 Polestar
man blir aldrdig för gammal för att njuta av effekt.
Användarvisningsbild
av opA
Ynot skrev:Hallå "opA"jag är på väg att byta bil igen och väntar på att testa nya V40 T5, får se när den kommer, saknar min gamla V50T5 Polestar
man blir aldrdig för gammal för att njuta av effekt.
Tjena "Ynot" ;)

De va som tusan ! Verkar ju riktigt fräckt ! Ska bli spännande att få se vad dina reflektioner blir över den bilen med.. väntar också på att den ska komma in till Volvo i stan så man får se den framför sig och kanske ta en provtur ! :)
Användarvisningsbild
av opA
Var ett tag sen man uppdaterade här men jobbar och sliter och när man inte jobbar är de bilträffar och bilpill man håller på med så datorn hamnar lite i skymundan :P

Senaste inköpen är som vanligt till bilen :p

Bild

Heltoning av bilen, 7 rutor. Jo, vet att främre sidorutorna inte är lagliga.. är inte riktigt så mörkt som de är på bilden.

Bild

Nästa inköp är Autotechs nyproducerade helsystem, avgassystem. 3,5" downpipe/framrör, 3" baksystem
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 28

Sedan kommer frågan om man verkligen beh&ou[…]

Om den är väldigt sönderrostad, kan[…]

Om fabriken inte fungerade med Northvolt som ä[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]