Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Droopy
johnnype skrev:
Droopy skrev:
johnnype skrev:Jag reggade mig på Volvo TIS, bara man har ett org.nummer så kan man köpa 1dags Vida All-In-One för ca 420kr + moms med möjlighet att hämta/köpa mjukvara från Volvo.

Om man bara visste mjukvarupriserna i förväg så vore det kanske värt att köpa sig en dag och ladda :D
Har du någon aning om allt fins tillgängligt där och om det går att ladda mjukvara med Kina Dicen?

Låter ju lite skumt att i praktiken kan vem som helst tanka ner mjukvara och trycka in i bilen, men det kanske är så.
Alla som har en registrerad firma kan skapa sig ett konto och betala Volvo pengar för att få ladda mjukvara.. det är vel inte så konstigt.. dom vill ha pengar. Måste ju vara tänkt för enskilda eller mindre verkstäder t.ex
Kanon, vet du om >Kina Dicen fungerar att ladda mjukvara med?
Användarvisningsbild
av johnnype
Droopy skrev:Kanon, vet du om >Kina Dicen fungerar att ladda mjukvara med?
Jag har ju inte läst in mjukvara själv, även om jag råkat försätta bilen i flashläget en gång 8) Men som jag läst på andra forum så kan man flasha in med Kina DiCE fast det är ju inte säkert att den klon/kopia du har är 100% stabil och låsning vid en flash kan kosta pengar som du förstår. Det serienummer som Kina enheterna har är tydligen det samma på alla men ännu har ingen rapporterat att det är låst på något sätt hos Volvo.

Jag skulle spontat säga att det är bara att köra på men det är min högst personliga åsikt och kom inte till mig om det blir fel :D
av Droopy
johnnype skrev:
Droopy skrev:Kanon, vet du om >Kina Dicen fungerar att ladda mjukvara med?
Jag har ju inte läst in mjukvara själv, även om jag råkat försätta bilen i flashläget en gång 8) Men som jag läst på andra forum så kan man flasha in med Kina DiCE fast det är ju inte säkert att den klon/kopia du har är 100% stabil och låsning vid en flash kan kosta pengar som du förstår. Det serienummer som Kina enheterna har är tydligen det samma på alla men ännu har ingen rapporterat att det är låst på något sätt hos Volvo.

Jag skulle spontat säga att det är bara att köra på men det är min högst personliga åsikt och kom inte till mig om det blir fel :D
jodå, jag är väl medveten om riskerna med just flashning, vet du om det går att läsa ut en specifik mjukvara, ta backup?
av Tobbz
Beställde mig en sådan också, och vilken leverans, beställde i måndags, skickades i tisdags och är framme på fredag.
Från hong kong - Norrköping på bara 4 dagar !

Frågan är, om jag har en v70 -98 med obd2, kan jag köra med dice och sedan vol-fcr programmet eller måste man ha en annan kabel ?
av Jonas_latt
Hej.
Fick hem min vida idag.
Efter installationen fick jag 4mappar på skrivbordet. Vida admin, vida configurat,vida all in one, Vida on web.
Vilken ska jag välja?för att koppla ihop den med bilen. tar jag vida all in one. så måste man ha lösen och namn. Provade admin men detta funkade inte.
Har 2011D.

Snälla hjälp e så sugen att prova.
av KnotVillage
Kör den som heter vida monitor sen högerklicka på launch vida. trycker 1 under username. Välj bilprofil sen kommunikationsverktyg Dice sen läs ut bil. Kan ibland vara så att du måste köra styrning och vxllåda manuellt. Vilket OS kör du med?
av Jonas_latt
Hej. När jag valde vida monitor så blinka någon ruta upp på skärmen och försvann lika fort.
Vad gör jag för fel?
Kör på min bärbara dator med Windows 7.
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 242
Volvo 240 usa front

Tjena hur installera jag usa front på en 240[…]

Hej, en földfråga samma bilmodell, kam[…]