Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
Fick ombesiktning på min när jag hade streamer. Får inte gå nedanför angivna markeringar på rutan.

En snabb koll på ett enkelt sätt:
Sätt dig i bilen, ställ ett A4 på ratten (minns inte om det är stående eller liggandes) så ska pappret inte nå över streamern. Det är inte exakta mått detta, men du får en humm om det kommer gå ellr inte.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av 850heden
Jag har inte haft några problem med detta när det gäller besiktning.... Det har nyligen gått igenom...
// Heden
Användarvisningsbild
av Loner
Adde, det du säger är att det finns nått slags minimått på fri sikt framåt?

/L
Användarvisningsbild
av eccy243
Ett solfilmsproffs säger 12%
Användarvisningsbild
av Loner
eccy243 skrev:Ett solfilmsproffs säger 12%
12% av vad? :roll:

Började fundera på alla toktaksänka gamla amazoner och liknande, dom har ju knappt nån ruta kvar..

/L
av Addekarlsson
Gamla amazoner som är taksänkta så mycket går vanligen som custombyggen, och har då lite andra regler. :wink:
För ja, på "modernare" bilar finns det ett minimått som ska vara fritt från dekaler och annat jox.

Och vad solfilmsproffs säger är inte lika mycket värt som vad en besiktningsman/kvinna säger, inte för mig i alla fall. För solfilmsproffset får inte godkänna min bil, det får besiktningsmannen/kvinnan. Och när flera på SBP, inkluderat deras teknikupplysning säger att en streamer får gå ner till anivna markeringar, eller så pass så att ett A4 inte lappar över streamer, då är det detta jag förmedlar vidare till andra, när jag ändå har frågat om detta en gång i tiden (då när jag åkte ombesiktning pga min streamer).

Likafullt måste jag ju prova tänja på gränserna, så den streamer jag nu har på min 960, den går ca 5 cm under markeringarna i rutan. :lol:

Mvh/ Adde
av __Marcus
En kompis till mig fick saftiga böter av polisen när han vägrade riva bort sin framrutestreamer på plats...var iofs i Norge ;)
Säkra bakluckan vid frakt?

I sådana fall brukar jag kroka på sl&a[…]

Klossar byttes runtom vid 6000 mil. <...> T[…]

Någon skillnad om du kör och gasar elle[…]

Motorvärmare 850

Tack för era svar. Det blir en slangvärm[…]