Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
På min XC70 My 2012 så fungerar inte autosänkningen av sidorutan på förarsidan?? Eller finns inte det på XC70?? På passagerarsidan fungerar det....
Dessotom så visar VOC att min ruta är nere fast den inte är det?? Kanske har något med varandra att göra?

Dessutom har jag ett högfrekvent skaller/vibration/kvittrande ljud som ljuder vid c:a 1500 rpm och vid viss belastning av motorn (låg)....har ni andra det? Ljudet kommer ifrån förarsidan från motorn. Man får anstränga sig lite för att höra det.....(och det är INTE turbon) :)
Proceduren beskriver en kalibrering av var rutan är helt upphissad, så automatiken kan göra det ordentligt. Då gör man som beskrivs - hissar upp manuellt, släpper och drar igen i en sekund. Sen är hissen kalibrerad.
Om den inte är det kommer heller inte Volvo On Call att korrekt rapportera om den verkligen är längst upp eller ej. Du kan få larm även om rutan faktiskt är i toppläget.

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]