NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Csson
Tjenare på er alla!

Är intresserad av att köpa en Snabb short shift (passande namn hehe) till min C30 T5 -07. Med M66 lådan då.
Är det någon som har några erfarenheter ang detta? Bra/dåligt, är det värt pengarna runt 1000sek?

Mvh Simon
Användarvisningsbild
av opA
Har just SNABB shortshift på min V50 T5:a och kan bara säga att de är värt pengarna :)

Satte på de för ett par veckor sedan och i början var de ruggigt ovant då känslan man hade från hur de kändes att växla innan satt kvar vilket gjorde de "äckligt" att växla.. men nu är de hur skönt som helst :)
av Csson
Hej!

Det låter ju toppen! Va de nå svårt att montera dit den eller? De säger på hemsidan att man ska kunna göra den på typ 30 min.

Mvh Simon
Användarvisningsbild
av opA
Jag kan inte svara på om de var svårt då de va en polare som hjälpte mig för han tog de ungefär 1minut som är rejält kunnig på mekande så för en medel/amatör som mig själv hade de nog tagit några minuter mer bara ;)
av Csson
Inte så svårt då alltså. Vart beställde du ifrån om man får fråga? Direkt ifrån Snabb i USA?
Funderar på att lägga en order men man vill ju kolla om någon har några direkta åsikter :p
Användarvisningsbild
av opA
Jag köpte den från en kille på garaget som hade köpt den genom C30world.com ( eller någonting ) som hade gjort nån stororder så kan tyvärr inte uttala mig om att köpa direkt från snabb :)
Användarvisningsbild
av Nexus
1000:- :shock: Det var dyrt för en inte särskillt avancerad sak tillverka.....
Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]

Köra EX90 med släp

Hej! Är det någon som har erfarenhet a[…]

Vilken ratt? 240

Hej på er. Har en VOLVO 245-833 GL 1993. Nu […]

Hej Jag behöver byta ut mina 21" frikt[…]