Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av meko
Ok! Men nu sätter vi ner foten! Om man vill ha (jo, det är ju sån man är..!) Sensus 3.0 och bilen inte är aktuell för service i närtid, vad skall man säga/vilket fel skall man hävda/vilka buggar skall man säga att man upplever för att med största sannolikhet kunna räkna hem en uppdatering av Sensus?
av Raymond
Klaga på det her: 11. No sound or button function and "frozen display" (see TJ 25549).

Evt. det her, det har jeg retat mig på. Men det er jo ingent direkt "fel", mer en lite genomtenkt egenskap:

- Maximum volume at start-up decreased to -41dB (approx. 12 steps) if the volume
was higher than -41dB prior to system shut down and "sleep mode".
av Droopy
Raymond skrev:Klaga på det her: 11. No sound or button function and "frozen display" (see TJ 25549).

Evt. det her, det har jeg retat mig på. Men det er jo ingent direkt "fel", mer en lite genomtenkt egenskap:

- Maximum volume at start-up decreased to -41dB (approx. 12 steps) if the volume
was higher than -41dB prior to system shut down and "sleep mode".
Man ska väl inte behöva klaga på något överhuvudtaget såvida man inte upplever att man har några problem, vid service ska bilen uppdateras och gör man det utanför servicen får man vara beredd att betala en slant. Och just Sensus 3.0 ger ju en del nya funktioner så det är väl självklart att det ska uppdateras på servicen, har de missat det vid service är det ju bara att be dem göra om det, tror knappast de kan vägra någon att göra en så pass omfattande uppdatering.
av Robertson
Har aldrig upplevt att skärmen låst sig dock har det hänt att backkameran bara visar en svart bild och ibland när jag startat bilen får man inte något ljud ur anläggningen (det enda som hjälper är att stänga av tändningen och slå på igen). Dessa fel skulle jag vilja få åtgärdade.
av Droopy
Jehepp, i morgon var det dags för ett nytt försök att uppdatera kärran, nu håller man tummarna att det går vägen denna gång.
av danli
Har fått Sensus 3 och det var ett lyft när man insåg att många fel var åtgärdade.
Man har ändrat innebörden av trycka mer en engång på funktionsknapparna ex två ggr på NAV, MEDIA etc.
Smaksak, man har dock vant sig att man kan trycka kanske 3 ggr för hoppa ifrån USB till Bluetooth media, Nu måste man använda ratten för bläddra ner. (Tar fokus från vägen)

Plings/Bältesvarnaren, nytt ljud som är mildare och mycket kortare samt längre paus, Trevligt.
MEN! Nu får man ett pling även när man står still med bilen, tidigare var det en gräns kring 15-20km.
Ex startar man motorn som jag brukar göra innan man tagit på sig bältet, Pling... Pling....(Kan vara max 2 pling, ej provat vänta längre)
av Droopy
danli skrev:Har fått Sensus 3 och det var ett lyft när man insåg att många fel var åtgärdade.
Man har ändrat innebörden av trycka mer en engång på funktionsknapparna ex två ggr på NAV, MEDIA etc.
Smaksak, man har dock vant sig att man kan trycka kanske 3 ggr för hoppa ifrån USB till Bluetooth media, Nu måste man använda ratten för bläddra ner. (Tar fokus från vägen)

Plings/Bältesvarnaren, nytt ljud som är mildare och mycket kortare samt längre paus, Trevligt.
MEN! Nu får man ett pling även när man står still med bilen, tidigare var det en gräns kring 15-20km.
Ex startar man motorn som jag brukar göra innan man tagit på sig bältet, Pling... Pling....(Kan vara max 2 pling, ej provat vänta längre)

Fick du en separat uppdatering till audio och hur upplever du ljudet nu?
av KalleH
Hej!

Det här med bältesvarnaren som danli beskriver tycker jag är en märkbar försämring. Kör man bilen och stannar, på med p-bromsen och sen lossar bältet så börjar det plinga. Samt när man startar motorn utan att ha bältet på som sagt. Testade att ta av bältet när jag körde och det är ett rätt kort pling kanske var 5:e sekund eller något sådant, tycker det är för lite. Det är alltså samma pling när bilen står stilla med motorn igång och man inte har bältet på som i 110km/h utan bälte. Hur tänkte Volvo här? Som det var innan så plingade det ju olidligt men bara när man körde fortare än typ 15km/h och inget därunder. Nu plingar det knappt alls men å andra sidan konstant oavsett fart så länge man inte har bältet på :evil:

Mvh, Kalle.
av danli
Droopy skrev:
danli skrev:Fick du en separat uppdatering till audio och hur upplever du ljudet nu?
Ja, men jag hade också anmärkt synpunkter på ljud samt diverse andra kring fel.
av Droopy
danli skrev:
Droopy skrev:
danli skrev:Fick du en separat uppdatering till audio och hur upplever du ljudet nu?
Ja, men jag hade också anmärkt synpunkter på ljud samt diverse andra kring fel.
Ok, men upplever du någon större skillnad, vad har du för anläggning?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 30

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?