- lör 09 jun 2012, 07:03
Hade förmånen att igår få vara med när "ett proffs" bytte belägg fram på en XC70 -07. Han la faktiskt ner oväntat mycket tid på att göra rent klackarna där de nya beläggen ska sitta. Både med kniv och risp. Sen på med någon svart gegga tillverkad av Loctite som också användes till navcentrum och så vidare.
Väldigt lärorikt! Inte bara den trevliga pratstunden med Fredrik på Tornby Bilteknik utan även att han glatt lät mig 'vara med' under det sent påkomma bytet.
loyd skrev:förr körde jag alltid kopparpasta , nu har man blivit äldre och klokare ( kopparpastan stelnar efter ett tag = kärvande glidbult )
Nuförtiden kör jag bräkelube från crc , verkar va bättre anpassat just för glidpinnar och så vidare ..
Se till att de nya beläggen går lätt på plats , personligen smärjlar jag altid bort så färgen försvinner på glidytorna på de nya klossarna , samt smörjer in med lämpligt medel .. berukar alltid ha bekymmersfria bromsar :D
Hade förmånen att igår få vara med när "ett proffs" bytte belägg fram på en XC70 -07. Han la faktiskt ner oväntat mycket tid på att göra rent klackarna där de nya beläggen ska sitta. Både med kniv och risp. Sen på med någon svart gegga tillverkad av Loctite som också användes till navcentrum och så vidare.
Väldigt lärorikt! Inte bara den trevliga pratstunden med Fredrik på Tornby Bilteknik utan även att han glatt lät mig 'vara med' under det sent påkomma bytet.
XC70 -08 Summum, D5, Automat
XC70 -07 Momentum, D5, Automat (Frugans....)
XC70 -07 Momentum, D5, Automat (Frugans....)
- By Nooy