Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Jonas_latt
Hejsan. Nu när sommaren närmar sig är jag sugen på att göra något med bilen.

Jag lackade ner bilen föra året. Men behöll listerna svarta.

Nu funderar jag på om jag skulle måla om listerna också. Men då är frågan hur man ska göra med relsen på taket.
Lacka hela silver eller behålla fästena på relsen svarta och resten silver.?!

Eller ska man ge fan i att lacka listerna och behålla de svarta?!

Förslag och ider är välkommet . Vill som sagt göra något :) kliar i fingrarna nu.

BILD:http://www.ladda-upp.com/bilder/69952/v70n-t5
Bild

Bilen blev lite konstig men nu ser ni lite iallefall.
Användarvisningsbild
av ÄRRet
Tycker faktiskt att den ser jäkligt fin ut som den är! Fast jag förstår om du vill fortsätta styla den...
Användarvisningsbild
av IvanBoring
Behåll för guds skull railsen. Ser inte klokt ut utan (personlig åsikt). Lacka listerna men sedan är jag lite tudelad om man ska låta railsen vara som dom är eller lacka dom.
av johan22se
Tjenare - Hur går det med ide'erna..?

Håller ju på med en Ocean Race blå jag nu men eftersom du har en silver så kan du ta en titt på en silverfärgad jag hade för ett par år sen och gjorde iordning då, kan tillägga att jag satte på lackade stänkor runtom efter bilderna togs: http://www.garaget.org/?car=151736
Hoppas du får lite inspiration iaf - Det jag skulle rösta på i förstahand men det är ju lite beroende på hur mycket du vill lägga men iaf FACELIFT lyktor runtom och svarta B/C stolpar..
av Jonas_latt
Hej tack för alla ider.

Bilen e nu hel lackat silver.Ögonlock e monterade. Nya lampglas och silverlackade insatser. (halvnöjd)
Stänkskydd ska köpas. Men e faktiskt lite snål och tycker runt 700kr är mycket för fram och bak. Någon som har några över eller vet var man ska köpa dessa billigt?!

Realsen har jag inte rört än men blir nog silver med svarta fötter.

Ska försöka fixa bild i morgon. Återkommer
Byta tändningslås

Gammal tråd men undrar om det finns nå[…]

V70 2009 DSTC problem!

Förklaring av problem: I helgen lånade […]

Kan man se genomsnittlig el-förbrukning i bil[…]

230fk går snålt

Verkar faktiskt som problemet är hittat Chipe[…]