Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av holmarenn
Hej!

Hjälp har fått vibrationer speciellt när jag kör på motorväg vid 100km/h
Har nyligen varit och bytt länkarmar och spindelledder . Gjorde dock hjullinställning efter det.
Kan det bero på bytet eller något annat?
Användarvisningsbild
av hollan
har dom spännt alla skruvar och hjulen?
Användarvisningsbild
av reo91
Kan vara så att däcken är lite snedslitna vilket kan ge vibrationer i höga hastigheter, har det på min efter länkarmsbyte, gjorde hjulinställning men hjälpte inte, fick sätta bakdäcken fram för de var relativt bra slitna. Märks mindre om däcken sitter bak. Testa att sätta framdäcken bak. Felade det mycket vid hjulinställningen???
Användarvisningsbild
av reo91
Kolla om allt e spänt, e det så att det e det så är det nya däck som gäller. Hade velat göra det på min också men däcken har många mm kvar, tänker inte slösa en massa pengar på det. Du kan ju alltid testa att ställa däcken på plant underlag och se om dem lägger sig ner. Ett av mina gjorde det direkt och det är det däcket som krånglar med mig nu :(
av Arnold
holmarenn skrev:Däcken har typ 2-3mm kvar
Varför skulle det uppkomma vibrationer direkt efter länkarmsbytet
Prova med att byta däck. Har du bara 2-3 mm kvar så bör du i vilket fall byta, om du är rädd om livhanken.

Bytte tändspole det första jag gjorde. I[…]

Volvo appen

Fler som fått problem att starta värmar[…]

Tack för svar, så milen 27000 på[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Fantastiskt! Ja 17.5" är riktigt t[…]