Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
moffe skrev:Jaa, det gissa jag men tänkte om det var service eller något fel du var där för?
Var inlämnad för att ett clips i grillen hade gått sönder, av någon anledning!

Passade på att nämna att den vid något enstaka tillfälle hade hängt sig och blivit helt svart, skärmen. Plus att det ibland blivit svart när jag tryckt på panoramakameran fram. Har en mycket bra personlig servicetekniker, så han visste direkt vad han skulle leta efter bland mjukvarorna. :-)-)
av moffe
okej...det där med svart skärm har jag också. händer ibland både men bak och panorama kameran.
De gjorde inget då. Men då var det inte frågan om personlig servicetekniker.
Jag skicka några dagar sedan mejl och fråga "min" servicetekninker om hjälp men har inte svarat något.
Får nu se, kanske man får byte till en annan som kanske svarar. :???:
av danli
Har fått DVD nu för min MY12 V60.
Står på paketet att den även är för MY11 V60, så jag har inte så stora förhoppningar om att den skiljer sig ifrån den som MY11 ägare fick i Mars.

Står inte heller någonstands vilken version det är förutom följande part no.
S60 MY11-, S80 MY12-, V60 MY11-, V70 MY12-, XC60 MY11-, XC70 MY12-
VCC Part no: 31358423 AA 1220
av danli
Har idag läst in den nya kartan, ca 3½h.
Är det normalt att inte alla DVDs skall användas?
Endast Dvd 1 och 2 lästes in, verkade inte vilja läsa något från Dvd 3 och 4. (V60 MY12)
av kmi
Havde samme problem.
Slå tændingen af bilen, vent nogle minutter så Sensus går helt ned og slå tændingen på igen, så kommer du videre med DVD #3
Det samme gælder når du skal videre med DVD #4
Efter DVD #4 kommer der en dialog at den skal genstarte sensus, men det sker aldrig. så det er samme procedure igen.

Totalt tog det 4,5 time for mig!

/Kasper
danli skrev:Har idag läst in den nya kartan, ca 3½h.
Endast Dvd 1 och 2 lästes in, verkade inte vilja läsa något från Dvd 3 och 4. (V60 MY12)
av danli
kmi skrev:Havde samme problem.
Slå tændingen af bilen, vent nogle minutter så Sensus går helt ned og slå tændingen på igen, så kommer du videre med DVD #3
Det samme gælder når du skal videre med DVD #4
Efter DVD #4 kommer der en dialog at den skal genstarte sensus, men det sker aldrig. så det er samme procedure igen.

Totalt tog det 4,5 time for mig!

/Kasper
danli skrev:Har idag läst in den nya kartan, ca 3½h.
Det hade jag redan provat, dock redan efter Dvd2 så började Navigationen visas och det var ny karta etc.
Dock krävdes det att bilen var avstängd en stund ~15min innan röststyrning började fungera.

Testade lite idag och äntligen räknade den mer rimligt på ETA och snabbaste väg.
(Hade princip alltid 33% för hög ETA tidigare. Och kunde inte heller förstå med "snabbaste" inställningen bilen föreslog en omväg med ca 5mil och 30 min längre på en av mina vanligaste sträckor.)
av danli
Tack kmi, provade idag (dagen efter Dvd #2) och då började Dvd #3 läsas in, antar det är annan region än Sverige därav Navigationen fungera samtidigt.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jaha, skivorna har kommit så glad i hågen stoppar jag in DVD 1, genererar upplåsningskod via VIN på websidan och knappar in koden.
"Felaktig licenskod" säger den. Vad nu då?

Kollar VIN en gång till, jodå, det är rätt. Den angivna koden har siffror och små bokstäver, men man kan bara mata in stora bokstäver, så det borde ju inte göra någon skillnad.
Hur var det för er andra? Fungerade det korrekt från början, även om bokstäverna var stora istället för små?
av danli
apersson850 skrev:Hur var det för er andra? Fungerade det korrekt från början, även om bokstäverna var stora istället för små?
Fungerade för mig på första försöket, noterade också att det blev stora bokstäver i displayen men de spelade ingen roll.
Du förväxlade inte stort O med Nolla eller liknande?

Kan passa på att nämna att Navteq svarat tillbaka att versionen "1220" är baserad på 2011Q4 Navteq's kartdata. Datum på Dvd media är också från Feb-Mars så det stämmer troligen.
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 29
Vi som beställt EX90

Talade med min handlare i dag, ny SW release p&[…]

Akut AC problem

Köpte bilen, V40 D3 -13, i jan på bilfi[…]

Farthållare 945