Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Ja ha då har jag lyxat till det lite en av grejerna jag fått från skroten är en el motor till takluckan.
Bild
Monterad.
Bild
Inkopplad.
Bild

-minus 200kr på kontot och bilen har nu, ny motorolja och filter från BILTEMA :|
Bild
Tyckte det kändes som om jag fick tillbaka några hästar också.

Får se om det blir något mer ikväll men det regnar ju så irriterande.
Idag har jag gjort lite saker.

Bild
Här är några av sakerna jag hittade på vinden.

Skruvade ur förar stolen igen och rev av sitt dynan och klädseln på den.

Bild
Inte konstigt att den inte fungerade.

Bild
"Ny" klädsel på "ny" dyna.

Bild
Gamla ryggdynan.

Bild
"Renoverad" stol.

Bild
Och taket börjar komma på plats.
Tänkte fråga hur du gör med lyktorna för att få dem blanka? En form av någon kort guide typ.

Vad för slippapper och vart köper jag klarlacken? Behöver nämligen också fixa mina lyktor, eller en av dem i alla fall! :D
I färg affärer brukar man kunna hitta dessa.

Jag använde 600 till 1500 våtslippapper under vattenkran i diskbänken, sen måste man låta dem torka.
När dem har torkat ska man förbereda dem för lack dvs torka rent dom med t-röd, sen är det bara och blanda hädare med lacken (jag använde vanlig 2 komponent bil klarlack) och hälla det i lacksprutan och bygga upp ett lagomt lager med lack.

Man kan säkert fråga på någon billackerings firma om dom inte kan dra en repa med klarlack när dom ändå kör på någon bil.
SA4AQS skrev:I färg affärer brukar man kunna hitta dessa.

Jag använde 600 till 1500 våtslippapper under vattenkran i diskbänken, sen måste man låta dem torka.
När dem har torkat ska man förbereda dem för lack dvs torka rent dom med t-röd, sen är det bara och blanda hädare med lacken (jag använde vanlig 2 komponent bil klarlack) och hälla det i lacksprutan och bygga upp ett lagomt lager med lack.

Man kan säkert fråga på någon billackerings firma om dom inte kan dra en repa med klarlack när dom ändå kör på någon bil.
Tack för svar!

Ska ta och prova detta på min matta lykta då.

Mvh! :D
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 43

Hej! Har en v70 1,6 drive -12 som gått 31x m[…]

Beställa ny V90 T6 recharge

Jag valde till min beställda V90 T6 Recharg[…]

Trasig Renault Scenic