Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Borzow
Hej hej!
Jag funderar på att köpa en V70 II 2.0F -08 R-Design. Dock har bilen rullat över 18 000mil. Bilen har innan nuvarande ägare vart tjänstebil och har servats vart 1000:e mil. Efter allt jag hört om Etanolens slitage på motorn så undrar jag om jag behöver vara nervös för milen. Hur långt rullar egentligen dessa motorer.?? Hade egentligen tänkt mig en som endast rullat runt 8000 mil, eftersom jag vanligtvis är allergisk mot mil, Tacksam för svar och tips!
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Tror inte det skall vara problem om den är servad enligt plan. Oavsett så är 18:000 mil en del och det är nog mer slitage på inredning, klädsel, framruta etc. Bilen är dock växlad så att den går på välldigt höga motorvarv så jag skulle nog personligen leta efter en som rullat kortare.

Varför inte en 2,5FT i stället? Förbrukningen är identisk (har haft både 2,0F och 2,5FT själv) men motorn i 2,5FT är mycket kraftfullare och rullar på mycket lägre varv i marchfart. Och motorn är ju välbeprövad minst sagt.
av Rådlös
Varför skulle en flexifuel slitas mer än en annan bilmodell? Det är tvärtom. Etanol har lägre förbränningstemperatur och det sotar mindre. Det blir ju som upplagt för en långmilare (om den är servad).
Kolla här:

Tänk då på att det är ingen flexifuel dom visar utan en vanlig bensinmodell som dom har kört på E85. Och ditt objekt är en flexifuel från fabrik.
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]