Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Bilen kommer inte snabbare ned i temperatur för att man sänker tempen utan klimatanläggningen går för fullt tills inställd temperatur är uppnådd. Däremot så kan man trycka in "mittdelen" på gubben på panelen så man får luftströmmen mot kropp/huvud för att det ska kännas behagligare (i varmare klimat kör man ofta med den inställningen).
Inte alls, det behövs som sagt inte. Du sitter ju inte på mer än en plats i taget.

Att trycka in mittdelen på gubben är meningslöst om det är varmt ute, för det gör automatiken ändå. Exakt hur den är programmerad i dagens bilar vet jag inte, men i 850:n jag hade var det fullt fokus på insläppen på instrumentpanelen vid +20°C och högre, medan allt gick till golvet vid 0°C och lägre. Däremellan steglöst mellan lägena. Under nedkylning gick luften till panelen. Äldre modeller, ECC i 940, kunde inte ändra detta steglöst, utan hade bara allt till golv, hälften av varje eller allt till panelen. Men prinicpen var densamma.

Du mer än antyder att det inte skulle finna[…]

Jag har besökt tre olika anläggningar so[…]

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]